جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

مهران نائل:

متاسفانه هیچ خلاقیتی در انتخاب بازیگران سینما وجود ندارد

مهران نائل

سینماپرس: بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: گروه انتخاب بازیگران در سینما به طور معمول کمترین ریسک و خطر را برای انتخاب بازیگران می‌کند، این افراد برای کشف و ظهور بازیگران جدید و تازه نفس در سینما هیچ ریسکی نمی‌کنند.

به گزارش سینماپرس، مهران نائل در گفت‌وگو با میزان، پیرامون حضورش پررنگ برخی بازیگران در عرصه سینما گفت: واقعیت امر اگر بازیگری در سال چندین فیلم دارد و یک بازیگر طی چندین سال حتی یک فیلم هم بازی نمی‌کند به بازیگران پرکار ما مربوط نمی‌شود، شاید آنها حضور پررنگی در صحنه داشته باشند اما نمی‌توان آنها را مقصر این پروسه دانست.  وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من این نوع از حضور پرتعداد برخی بازیگران در سینما به گروهی مرتبط است که وظیفه انتخاب بازیگران را دارند، این گروه بیشتر بازیگرانی را که همواره در ویترین هستند انتخاب کرده و راه را برای سایر بازیگران می‌بندد.

بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به انتخاب محدود برخی بازیگران برای بازی در آثار سینمایی تاکید کرد: گروه انتخاب بازیگران در سینما به طور معمول کمترین ریسک و خطر را برای انتخاب بازیگران می‌کند، این افراد برای کشف و ظهور بازیگران جدید و تازه نفس در سینما هیچ ریسکی نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند که بازیگر مورد نظرشان از پیش در گیشه موفقیت را تضمین کند.  

وی در همین رابطه تصریح کرد: به فرض مثال اگر فردی قرار است نقش یک معتاد را بازی کند و یا اگر کارگردان به دنبال یک فرد عصبی برای یکی از کاراکترهای خشن در فیلمنامه خود باشد، گروه انتخاب بازیگران همیشه به دنبال کلیشه‌ای ترین گزینه‌هایی که تا کنون چندین بار چنین نقشی را در آثار قبلی خود با موفقیت ایفا کرده‌اند می‌رود و این گونه انتخاب بازیگر اصلا حرفه‌ای نیست.

بازیگر سریال تلویزیونی «جشن سربرون» ادامه داد: متاسفانه هیچ خلاقیتی در انتخاب بازیگران سینما وجود ندارد، ما می‌بینیم که تعداد زیادی آثار در سینما ساخته می‌شوند، بسیاری از آنها حتی به اکران هم نمی‌رسند که بگوییم برای گیشه بازیگر انتخاب کرده اند، اما در همین آثار هم هیچ بازیگر جدیدی دیده نمی‌شود.  

نائل به لزوم برخوردی مناسب برای ایجاد فضایی استاندارد در انتخاب بازیگران سینما اشاره و خاطرنشان کرد: واقعیت امر برخورد قهری با سیستم انتخاب بازیگران و یا ملزم کردن به انتخاب برخی بازیگران پاسخگو نیست، ما باید به این درک برسیم که سینما مختص چند نفر خاص نیست و این هنر نیازمند حضور چهره‌های تازه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.