چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

همزمان با سالروز رحلت حضرت امام (ره) عنوان شد؛

شرف الدین: هر فیلمسازی قابلیت درک ابعاد مختلف زندگی حضرت امام (ره) را ندارد/ کم کاری سینمای ایران در زمینه تولید آثار انقلابی قابل اغماض نیست!

محمدرضا شرف الدین*

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما همزمان با سالروز رحلت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) گفت: هر فیلمسازی قابلیت درک ابعاد مختلف زندگی حضرت امام (ره) را ندارد و اگر قرار است آثاری در رابطه با زندگی امام بزرگوار تهیه و تولید شود باید به دست افراد کاردان، متخصص، متعهد و انقلابی سپرده شود تا نتیجه امر قابل قبول از کار درآید.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرزند صبح» و «چوب خط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت امام خمینی (ره) شخصیت بسیار بزرگی در ابعاد جهانی است؛ شخصیتی که امروزه شاهد هستیم تمام دنیا تحت تأثیرش قرار گرفته اند؛ شخصیتی والا و برجسته که مانندش در تاریخ بسیار کم بوده است.

وی ادامه داد: در رابطه با شخصیت حضرت امام (ره) همین بس که باید بگوییم افراد برجسته ای مانند سیدحسن نصرالله، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و... تحت تأثیر این امام بزرگوار بوده اند. شهدای انقلاب و دفاع مقدس به خاطر ایشان جانفشانی کردند؛ تحولاتی که امروزه در سطح منطقه و جهان شاهدش هستیم همگی برگرفته از تفکرات ایشان است. از لبنان تا یمن و فلسطین و سوریه ایشان طرفداران سینه چاکی دارند.

شرف الدین در همین راستا افزود: امروزه اگر دولت دیکتاتور و منحوس ترامپ در آمریکا با مردم درگیر شده همه اش تحت تأثیر انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام (ره) است؛ اتفاقاتی که در دنیای غرب رخ داده و رو شدن پوچ بودن اندیشه غرب که همین اواخر با شیوع ویروس کرونا ثابت کرده غرب چقدر حقیر و ضعیف و ذلیل است همگی به دلیل برکات انقلاب اسلامی و تفکرات حضرت امام (ره) است.

این سینماگر متذکر شد: از این رو است که بنده باز هم تأکید می کنم هر فیلمساز و سینماگری قابلیت درک ابعاد برجسته زندگی حضرت امام (ره) را ندارد! شما امروزه به خیزش عظیم مردم آمریکا و اعتراض شان به قتل فجیع یک سیاهپوست نگاه کنید! به خوبی متوجه خواهید شد که این اتفاق صرفاً جریحه دار شدن احساسات اجتماعی مردم نیست! اگر احساساتی هم جریحه دار شده به دلیل یک زیرساخت ایدئولوژیک فکری و عقلی است و اگر خوب مطالعه کنیم جای پای تفکر و اندیشه ظلم ستیزانه امام خمینی (ره) در مقابل آمریکایی ها به خوبی در این خیزش مردمی دیده می شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «بالای شهر، پایین شهر» خاطرنشان کرد: این ها بخشی از برکاتی است که اندیشه حضرت امام خمینی (ره) داشته و این اتفاقات تنها شعاعی از وجود نورانی و اندیشه نورانی ایشان است. اندیشه ایشان به گستردگی تاریخ در حال پیشرفت است و بی تردید سیره نگاری در مورد ایشان بسیار دشوار است.

شرف الدین سپس با انتقاد شدید از انفعال سینمای ایران در خصوص بی توجهی به زندگی این امام بزرگوار اظهار داشت: کم کاری سینمای ایران در زمینه تولید آثار انقلابی و شخصیت های برجسته انقلاب قابل اغماض نیست! متأسفانه سینما در این زمینه بسیار کوتاهی دارد. سینمای ما در مورد شخص حضرت امام (ره)، انقلاب و بزرگان انقلاب کار شایسته ای نکرده و چنین مسأله ای اصلاً در سینمای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

این تهیه کننده برجسته سینمای کشور افزود: خوشبختانه ما در فیلم «فرزند صبح» در اندازه بضاعت مان به شخصیت بزرگ امام (ره) نزدیک شدیم اما باید تأکید کنم که کار بسیار سختی جلوی پای مان بود. ما اگر مقطع کودکی ایشان را انتخاب کردیم برای این بود که ورود به ساحت تکامل یافته امام چالش برانگیز است.

این سینماگر ادامه داد: اینجور پرتره نگاری ها بسیار سخت است چون در زمان معاصر و مربوط به یکی از شخصیت های برجسته دوران معاصر است و مدعی در مورد آن بسیار زیاد است.

شرف الدین سپس از آماده سازی نهایی فیلم «فرزند صبح» خبر داد و گفت: نسخه قابل قبولی از فیلم آماده شده که فقط باید در سینماها اکران شود چرا که این فیلم به صورت سوپر ۳۵ ساخته شده و تنها محل نمایش آن روی پرده سینما ها است و من امیدوارم به زودی با درایت و تدبیر مسئولان ذیربط بتوانیم شاهد اکران گسترده این فیلم سینمایی در سینماهای سراسر کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.