سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

غلامرضا منتظری، نماینده مجلس یازدهم:

نوع نگاه مجلس به کمسیون فرهنگی و موضوعات فرهنگی و هنری را تغییر می دهیم

غلامرضا منتظری

سینماپرس: غلامرضا منتظری، نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی بیان داشت: امروز باید فداکاری کرد و آستین بالا بزنیم و نوع نگاه مجلس به کمسیون فرهنگی و موضوعات فرهنگی و هنری را تغییر دهیم.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم شورای اسلامی که متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی است در گفتگو با آنا گفت: به نظرم نمایندگان ما باید در کمیسیونی حضور یابند که بتوانند بنا بر تجربه و دانشی که دارند گره‌ای از مشکلات کشور باز کنند و نقش گره‌کشا را داشته باشند. من به جهت علمی و هم تجربی می‌توانم در دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نیز فرهنگی حضور داشته باشم.

نگاه نازلی به فرهنگ و هنر وجود دارد

وی افزود: متأسفانه کمیسیون فرهنگی در نگاه نمایندگان محترم مجلس جایگاه نازلی دارد که قطعا این نگاه را باید تغییر داد چرا که فرهنگ مبدأ تحولات دیگر عرصه‌ها و اتفاقا نقش زیربنایی دارد.

رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان کشور اعتقاد داشت: فصل شکوه حوزه فرهنگ به زعم من هنر و ادبیات است. درحالیکه ما بیشترین آسیب‌ها را در همین حوزه هنر می‌بینیم. بنابراین لازم است به شیوه‌های ایجابی نیز روی آوریم. خیلی از  ایده‌ها و ارزش‌های فرهنگی ما امروز به زمین مانده است.

منتظری تأکید کرد: قطعا مسائل معیشتی و عمرانی و غیره مهم است؛ همینطور که مردم حوزه‌های انتخابی نیز توقع دارند نماینده‌شان پیگیر مشکلات و جوابگوی مردم منطقه‌شان باشند. من معتقدم که می‌شود در کمیسیون‌های تخصصی مثل کمسیون فرهنگی نیز عضو بود اما به معیشت مردم هم توجه جدی داشت.

باید فداکاری کرد و آستین بالا بزنیم

وی با اشاره به برخی دغدغه‌های پیش روی نمایندگان کمیسیون فرهنگی گفت: امروز باید فداکاری کرد و آستین بالا بزنیم و نوع نگاه مجلس به کمسیون فرهنگی و موضوعات فرهنگی و هنری را تغییر دهیم. در عین اینکه سال‌هاست به بودجه فرهنگی کشور توجه خاصی نشده و این را باید پیگیری کرد.

غلامرضا منتظری با بیان اینکه امیدوارم بتوانم باری از حوزه فرهنگ و هنر بردارم گفت: سابقه کاری و دانشگاهی من متمرکز بر این حوزه بوده است. حتی فعالیت‌های کارگردانی تا بازیگری و غیره هم داشته‌ام. امیدوارم بتوانیم لااقل از ظرفیت هنر در جهت بیان ارزش‌ها گامی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.