یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

کوروش تهامی:

به بازگشایی سینماها احساس خوشحالی در کنار ترس دارم

کوروش تهامی در نشست خبری فیلم سینمایی «رگ خواب»

سینماپرس: بازیگر سریال «زیر تیغ» گفت: واقعیت امر نسبت به بازگشایی سینماها احساس خوشحالی در کنار ترس دارم، ترس از آن جهت که اگر پروتکل‌های بهداشتی وضع شده رعایت نشود امکان بازگشت بیماری همچنان وجود دارد.

به گزارش سینماپرس، کوروش تهامی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: طی چهار ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا کار خاصی وجود نداشت و من هم ترجیح دادم تا در قرنطینه خانگی بمانیم، البته به تازگی چندین پیشنهاد سینمایی و تلویزیونی داشته‌ام، فعلا در حال مطالعه فیلمنامه ها هستم و به امید خدا به زودی به این عرصه باز خواهم گشت.  

وی درباره احتمال حضورش در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر افزود: در میان پیشنهادات ارائه شده دو فیلمنامه بسیار خوب به من پیشنهاد شده است، به امید خدا اگر شرایط به طوری پیش برود که این دو اثر به تولید برسند در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور خواهم داشت.  

////////////////

بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» درباره بازگشایی سینماها بعد از تعطیلات دوران اوج شیوع کرونا اذعان کرد: واقعیت امر نسبت به بازگشایی سینماها احساس خوشحالی در کنار ترس دارم، ترس از آن جهت که اگر پروتکل‌های بهداشتی وضع شده رعایت نشود امکان بازگشت بیماری همچنان وجود دارد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در هر صورت سالن سینما محیطی بسته و مسقف است که از اقشار مختلف جامعه و مناطق مختلف مخاطب دارد، این اتفاق اگر اصول بهداشتی به سختی رعایت نشود خطرناک است، زیرا همه می‌دانیم که بیماری کرونا با هیچکس شوخی ندارد و هر لحظه امکان انتقال آن وجود خواهد داشت.  

بازیگر سریال «زیر تیغ» درباره حس خوب خود نسبت به بازگشایی سینماها افزود: از سویی با وجود اینکه نگران بازگشایی سینماها هستم اما نمی‌توانم از این اتفاق ناراضی باشم، من خوشحالم که سینماها بالاخره بعد از چهار ماه وقفه باز می‌شوند، زیرا این اتفاق باعث بازگشت رونق به این هنر می‌شود و بالاخره در هر زمانی باید این اتفاق می‌افتاد اما مهم آن است که این بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق بیفتد.

وی درباره تغییر در سلیقه مخاطبان سینما بعد از تعطیلی طولانی مدت اخیر اذعان کرد: اینکه بخواهیم به سرعت از تغییر ذائقه مخاطبان حرف بزنیم کمی زود است، باید بار دیگر شاهد استقبال مخاطبان از آثار سینمایی باشیم تا ببینیم که آیا مخاطبان سینمای کشور در نگاه خود تغییری داشته اند یا خیر. در کل قضاوت درباره تغییر در سلیقه مخاطب سینما نیازمند گذر زمان است.  

تهامی درباره تغییر در ساختار سینما و تولیدات آن بعد از دوران قرنطینه خانگی افزود: باید ببینیم که فیلمسازان در این دوران چه آثاری تولید کرده‌اند، اکران محصولات سینمایی بعد از بازگشایی سینماها به ما نشان می‌دهد که نگاه سینمای کشور نسبت به گذشته تا چه حد عوض شده است، البته من اعتقاد دارم که این تعطیلات فرصت خوبی بود تا سینماگران به تولید آثاری با کیفیت و با مضمون بیشتر فکر کنند، حال باید دید این تعطیلات در آینده چه تاثیری بر مخاطب و فیلمساز دارد.  

////////////////

وی در همین راستا ادامه داد: تعطیلات اخیر و بیماری کرونا در تمامی رفتارهای شخصی ما تغییر ایجاد کرده است، ما نوع روابط اجتماعی‌مان متحول شده است، نوع زیستن، خوراک، پوشاک، روابط با خانواده و همه چیز در این دوران دچار تغییراتی محسوس شده است، تغییراتی که بدون شک در نوع نگاه مخاطب و فیلمساز هم وارد شده و به احتمال فراوان در محصول نهایی یعنی تولیدات سینما و استقبال مخاطبان نمود بیرونی پیدا می کند.  

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: از نظر من آدم‌های آگاه و فیلمسازان اگر باهوش بوده باشند از این فرصت به وجود آمده کمال استفاده را می کردند، این زمان بوجود آمده بهترین موقع برای تغییرات بنیادی در سینمای ایران است.  

وی درباره رشد سینمای آنلاین در دوران قرنطینه خانگی اظهار کرد: از نظر من اکران آنلاین در سینماها اتفاق کاملا مثبتی است، زیرا در صورت موفقیت می‌تواند به تعداد سینمارو های ما اضافه کند، چرخه آنلاین مخاطب بسیار گسترده‌تری دارد، این تنوع مخاطب اگر با برنامه ریزی پیش برود در طولانی مدت می‌تواند به تعداد مخاطبان دائمی سینمای کشور افزوده کند.  

تهامی در همین راستا خاطرنشان کرد: نکته مهم در چرخه اکران آنلاین آن است که ما در انتخاب آثار دقت کافی را داشته باشیم، باید آثار با کیفیت و درجه یک را اکران آنلاین کنیم تا مخاطبی که با سینما رابطه خوبی ندارد با دیدن این آثار به حضور در سالن سینما ترغیب شود، سینمای آنلاین نباید محلی برای عرضه و اکران آثار دور ریز چرخه اکران در سالنها باشد، نباید در چرخه اکران آنلاین آثاری را به نمایش درآیند که مخاطب را پس بزنند، زیرا اگر ما آثار بی کیفیتی را در این چرخه به نمایش در آوریم تاثیر عکس در جذب مخاطب سینما خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.