چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

از شنبه ۷تیرماه؛

آغاز پخش فصل نهم «زنده باد زندگی»

آرم شبکه دو سیما*

سینماپرس: جدیدترین فصل «زنده‌باد زندگی» از شنبه ۷ تیرماه به تهیه‌کنندگی و با اجرای محمدجعفر خسروی حوالی ۱۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود.

به گزارش سینماپرس، تهیه‌کننده «زنده‌باد زندگی» ضمن اعلام آغاز به پخش این برنامه از هفته آتی بیان کرد: در چند دوره اخیر سعی کردیم با رویکرد مستقیم و موکد به موضوعات اقتصادی به زبان خانواده توجه ویژه‌ای داشته باشیم. به این دلیل که سال های متوالی با چالش‌های اقتصادی مواجه بودیم و باید به این مهم می‌پرداختیم. از سوی دیگر بخشی از فعالیت های اجتماعی و سیاسی مقتضیِ ماموریت های شبکه دو هم در چشم‌انداز ما قرار می گرفت نظیر موقعیت های مختلف سیاسی اجتماعی شهادت سردار سلیمانی، ۲۲ بهمن، انتخابات و ... که جلد اجتماعی به خودمان گرفتیم.

خسروی با اشاره به بارزترین وجه تمایز این دوره از «زنده باد زندگی» نسبت به فصل های پیشین گفت: در فصل نهم «زنده باد زندگی» به طور منحصر، خانوادگی خواهیم بود. «زنده باد زندگی» متمرکز بر خانواده و زندگی خانوادگی خواهد بود و تاکید می کنم متاسفانه گاهی ذیل عنوان برنامه‌های «خانوادگی» برنامه های «خانه‌داری» را قرار می دهیم اما زنده‌باد زندگی برنامه خانه‌داری نیست بلکه برنامه «خانواده‌داری» است.
وی ادامه داد: موضوعاتی نظیر فرزندآوری، فرزندپروری، مهارت های ارتباطی زوجین، ازدواج و روابط عاطفی، روابط فرزندان و افراد خانواده، رابطه خویشاوندان و نیازهای خانواده به عنوان هسته اولیه جامعه را به بحث گذاشته و به مرور سعی خواهیم کرد تصویری از زندگی معاصر خانواده ایرانی را به نمایش بگذاریم.
خسروی با بیان اینکه طبیعتا کوشش موکد ما این است که مقید و محصور به خانواده های شهرنشین و شهرهای بزرگ و پایتخت نباشیم، افزود: تلاش می‌کنیم خانواده را به مفهوم رایج ایرانی در همه جغرافیای ایران به نمایش بگذاریم.
این تهیه کننده و مجری درباره بخش‌های مختلف این برنامه گفت: در ادوار گذشته زنده باد زندگی را ذیل چند عنوان چند گروه بررسی می‌کردیم. «خانواده سالم» که به مسائل بهداشت سلامت جسم و روان خانواده می پرداخت، در «خانواده پاک» به آسیب های اجتماعی و بالاخص اعتیاد در خانواده توجه داشتیم، ذیل عنوان «خانواده مولد» به خانواده هایی می‌پرداختیم که کوشش می‌کنند از عادات مصرفی به عادات تولیدی عزیمت کنند و سعی نمی کنند صرفا مصرف کننده باشند، در «خانواده کامل» سعی می کردیم خانواده ای را که به فرزندآوری پرداخته و احساس کمال نسبی را تجربه می کند میزبان باشیم و به نقد نیازهای فرآیند فرزندآوری در جامعه بپردازیم. همین طور به بازشماری ویژگی های کارکردی مثبت و اجتناب ناپذیر فرزندآوری در یک خانواده بپردازیم. امیدواریم در دوره آتی نیز باب بحث‌های مفیدی را برای خانواده‌های ایرانی بگشاییم.
بخشی از عوامل این برنامه عبارتند از: لیدا عرفانیان سردبیر، محمد اجاقلو تدوین‌گر، امیرحسین خسروی کارگردان، ناهید محققی گرافیست، علی برادران حکاک دکوراتور، ابوالفضل سلطانی فضای مجازی البته در کنار گروه دیگری از دوستان به کار تولید مستندها، میان برنامه ها خواهند پرداخت.
برنامه «زنده‌باد زندگی» کاریست از گروه دانش و اقتصاد به تهیه‌کنندگی و اجرای محمدجعفر خسروی که شنبه تا چهارشنبه حوالی ۱۱:۰۰ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.