چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۲

رویگری: چرا دولت راجع به وضعیت بد معیشتی و بیکاری اهالی سینما هیچ تدبیری اندیشه نمی کند؟/ اوضاع زندگی پیشکسوتان هنر اسفناک است!

رضا رویگری

سینماپرس: رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: شیوع و گسترش ویروس کرونا این روزها زندگی هنرمندان و اهالی سینما را صدچندان بیشتر از گذشته دچار نقصان و خسران کرده است اما متأسفانه هیچ تدبیری از سوی مسئولان برای برون رفت از این اوضاع نابسامان نمی شود؛ سوأل اصلی بنده این است که چرا دولت راجع به وضعیت بد معیشتی و بیکاری گسترده اهالی سینما در دوران کرونایی هیچ تدبیری اندیشه نمی کند؟

بازیگر فیلم های سینمایی «موج سوم» و «بوتیک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تمامی نهادها و دستگاه های فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا سازمان صدا و سیما، خانه سینما و... موظف هستند در این روزهای کرونایی تدبیری جدی برای بیکاری و خانه نشینی گسترده اهالی سینمای کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: آقایانی که از هنرمندان به عنوان زینت المجالس شان استفاده می کنند و یا از هنر هنرمندان برای پر کردن زمان برنامه های تلویزیونی و تولید فیلم های سینمایی استفاده می کنند، در این ایام خطیر وظیفه دارند به فریاد هنرمندان درمانده، بیکار و خانه نشین برسند. مسئولانی که از هنرمندان برای استحکام موقعیت های شان استفاده می کنند باید این روزها به فکر هنر و هنرمندان باشند و نگذارند بیش از این زندگی هنرمندان دچار آسیب شود.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه اوضاع زندگی پیشکسوتان هنر اسفناک است تصریح کرد: جوان ترها در سینما موقعیت های ویژه تری دارند آن ها از سوی مسئولان به صورت ویژه حمایت می شوند، دستمزدهای نجومی می گیرند، تبلیغات می کنند اما این پیشکسوتان هستند که از درد تنهایی و بیکاری و بی نانی نالان هستند و کسی هم به فریادشان نمی رسد! آقایان شما موظف هستید به وضعیت زندگی پیشکسوتان هنر که عمر و جوانی شان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند تدبیری اساسی داشته باشید نه اینکه آن ها را به حال خود رها کنید!

رویگری در خاتمه اظهاراتش افزود: این روزها وضعیت بد اقتصادی، تورم و گرانی فزاینده، بیکاری و ترس از آینده گریبان اکثریت قریب به اتفاق مردم را گرفته و این وظیفه دولتمردان است که تدبیری ویژه برای رفع معضلات به وجود آمده در کشور داشته باشند؛ این وظیفه دولت است که به همه اقشار جامعه کمک کند. هنرمندان و اهالی سینما نیز بخشی از جامعه و مردم هستند که دولت باید فریادرس آن ها نیز باشد اما متأسفم که حتی تاکنون کلامی راجع به وضعیت هنرمندان در روزهای کرونایی سخنی به میان نیامده و آقایان اصلاً هنرمندان را نمی بینند چه برسد به آنکه بخواهند فکری برای رفع مشکلات آن ها داشته باشند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.