سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۶

دهقان نسب: مسئولان دولت هیچ تدبیری برای برون رفت زندگی مردم از بحران کرونا ندارند/ خانه سینما قدرت اجرایی ندارد!

حبیب دهقان نسب

سینماپرس: حبیب دهقان نسب بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: متأسفانه نه تنها هنرمندان که سایر اقشار جامعه در این بحران کرونا به حال خود رها شده اند و مسئولان دولت هیچ تدبیری برای برون رفت وضعیت آشفته و بحران زده زندگی مردم در دوران کرونا ندارند!

بازیگر فیلم های سینمایی «شب واقعه»  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حال حاضر بیش از ۶ ماه از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور ما می گذرد؛ ما از بهمن ماه سال گذشته تاکنون درگیر این بیماری مهلک و کشنده بودیم و قطعاً اگر قرار بود مسئولان کاری برای ما انجام دهند تا حالا این کارها انجام شده بود.

وی در همین راستا ادامه داد: بی توجهی مسئولان نسبت به این اتفاق نشان از آن دارد که آن ها نمی خواهند برای مردم کاری انجام دهند؛ وقتی آقایان می آیند و یک میلیون تومان ناقابل در این بحران اقتصادی و تورم فزاینده به افراد یارانه بگیر می دهند و در نهایت این مبلغ ناچیز را از یارانه شخصی افراد به صورت ماهانه کسر می کنند، نشان از آن دارد که هیچ هدفی برای رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم وجود ندارد.

دهقان نسب با بیان اینکه در سایر کشورهای دیگر دولت ها ماهانه مبالغی را به صورت بلاعوض در اختیار تمامی افراد جامعه شان قرار می دهند اظهار داشت: در برخی کشورها دولت ها ماهانه رقمی میان ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار به مردم کمک می کنند تا در بحران کرونا که منجر به ورشکستگی بسیاری از کسب و کارها و خانه نشینی مردم شده به آن ها رسیدگی شود اما گویا در کشور ما مردم برای مسئولان مهم نیستند.

این بازیگر با تأکید بر اینکه پول های بیت المال نباید خرج اتینا شود تصریح کرد: من واقعاً نمی دانم این پول ها صرف چه چیزی می شود؟ متأسفانه گویا برخی مسئولان دولت نمی خواهند به مردم رسیدگی کنند و به طور کل همه را نادیده می گیرند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «فوق سری» و «بانوی سردار» در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری از جمله خانه سینما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، سازمان صدا و سیما و... در این بحران کرونا چه وظیفه ای در قبال هنرمندان دارند اظهار داشت: خانه سینما هیچ قدرت اجرایی ندارد! صدا و سیما کارهایش تعطیل شده! سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر هم که به طور کل همیشه هنرمندان را نادیده می گیرند.

وی در خاتمه اظهاراتش افزود: بخش اعظمی از هنرمندان پیش از کرونا در بیکاری مطلق به سر می بردند اما شیوع و گسترش این ویروس باعث شد تا تولیدات اندک و بیکاری فزاینده شود و نمی دانم اگر شرایط به همین منوال بخواهد ادامه پیدا کند چه نتیجه ای حاصل خواهد شد و چه بر سر هنرمندان خواهد آمد!؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.