شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

در برنامه «فیلمخانه»؛

از پادشاه یاغی تا دانکرک در شبکه چهار سیما

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: فیلم‌های پادشاه یاغی، پیشگویی‌های مرد شاپرکی، عوارض جانبی، به ترتیب خروج از صحنه، شرم، مردی روی لبه، و دانکرک از ۱۴ تا ۲۰ تیرماه در قالب برنامه «فیلمخانه» هر روز ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، پخش جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار در ایام تابستان از اول تیر ماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت و مخاطبان این شبکه در تابستان ۹۹ می‌توانند به تماشای یک اثر برگزیده به همراه نقد و بررسی منتقدان و اهالی سینما بنشینند.

در ادامه اطلاعات کامل از فیلم‌های برنامه «فیلمخانه» که به ترتیب از ۱۴ تا ۲۰ تیر به نمایش درمی‌آید، آمده است:

«پادشاه یاغی» به کارگردانی دیوید مکنزی محصول ۲۰۱۸ انگلستان و آمریکا است.

خلاصه فیلم: شاه اسکاتلند تصمیم می‌گیرد با وجود  مشکلات و سختی های فراوان مقابل ارتش مجهز انگلستان ایستادگی کرده و استقلال اسکاتلند  را به مردم خود بازگرداند. او با وجود کشته شدن برادران و اسارت خانواده اش در برابر ارتش انگلستان مقاومت کرده و آنها را شکست می‌دهد.

کریس پاین- آرون تایلر جانسون- فلورنس پیو در این فیلم بازی کرده‌اند.

«پیشگویی‌های مرد شاپرکی» به کارگردانی مارک پلینگتون در ژانر علمی و تخیلی محصول ۲۰۰۲ آمریکا است.

خلاصه فیلم: جان کلاین روزنامه نگاری است که به تازگی همسرش را در یک سانحه رانندگی از دست داده است. او در اتاق همسرش دفتری پیدا می کند که تصویر هیولاهای بالدار در آن نقاشی شده است. او فکر می کند که همسرش این موجودات را روزهای قبل از مرگش می دیده است و گویا در شب تصادف نیز چیزی شبیه به یک پرنده با ماشین برخورد کرده است. کلاین این موضوع را جدی می گیرد و دست به تحقیق می‌زند. تا آنکه بالاخره دو سال بعد کلاین به وسیله یک پلیس و در اثر خراب شدن ماشینش متوجه می‌شود که اتفاقات عجیب و وحشتناک در حال وقوع است.

ریچارد گیر، لورا لینی، ویل پاتون در این فیلم بازی کرده‌اند.

«عوارض جانبی» به کارگردانی استیون سودربرگ در ژانر پلیسی محصول ۲۰۱۳ آمریکا است.

خلاصه فیلم: مارتین  به‌تازگی یک دوران زندان چهار ساله را پشت سر گذاشته و به خانه برگشته است، اما همسر او امیلی درگیر افسردگی مزمنی است که رهایش نمی‌کند. جان که یک روان‌پزشک است قرص‌های جدیدی برای او تجویز می کند. اما قرص‌های جدید و تازه به بازارآمده آثار مخربی بر روح و روان امیلی می‌گذارند و پیامدهای ناگواری دارند. این داروها باعث خواب گردی و توهماتی می گردد که ناگهان منجر به قتل یک انسان توسط امیلی می شود.   این داروها هنوز در مرحله آزمایش می باشند. مارتین قصد دارد ثابت کند همسرش در این قتل بی‌گناه است.

جود لا- کاترین زتا جونز بازیگران این فیلم هستند.

«به ترتیب خروج از صحنه» به کارگردانی هانس پیتر مولاند محصول ۲۰۱۴ نروژ است.

خلاصه فیلم: پسر جوانی توسط یک باند مواد مخدر به اشتباه به قتل می رسد. دوست او مواد مخدرهای این باند را دزدیده است اما آنها او را به اشتباه به قتل می رسانند. پلیس هم دلیل مرگ را سوء مصرف مواد اعلام کرده و پرونده را مختومه می کند. پدر این پسر وقتی از ماجرا با خبر می شود تصمیم به انتقام می‌گیرد. او تک تک این افراد را پیدا می کند و از پا در می آورد. تا جایی که او موفق می شود رییس بسیار خطرناک این باند را به دام بیاندازد.

استلان اسکاشگورد- بریگیته هیورت سورنس بازیگران این فیلم هستند.

«شرم» به کارگردانی کیومرث پوراحمد  در سال ۱۳۷۰ تهیه شده است. این فیلم چهارشنبه ۱۸ تیرماه پخش می‌شود.

خلاصه فیلم:

مجید نوجوان اصفهانی که به تنهایی با مادربزرگش زندگی می کند و می خواهد هنرمند و شاعر شود و هر بار برای او ماجراهای تازه و دردسرهای جدیدی رخ می دهد. مجید یک فیلم هشت میلیمتری ساخته که برای فیلم برداری بخش هایی از آن به نگاتیو با حساسیت بالا نیاز دارد. مجید با کارگری پولی بدست می آورد اما یکی از آشنایانش به نام آقا کیوان کاری به او می سپارد و مجید برای انجام این کار پول را هزینه می کند و حالا شرم دارد پول را از آقا کیوان طلب کند. مجید به هر دری می زند تا پول را جور کند اما راه به جایی نمی‌برد... د.

مهدی باقربیگی، جهانبخش سلطانی، پروین دخت یزدانیان، علیمراد کیوانداریان، عطا یزدانی در این فیلم سینمایی مقابل دوربین فریدون مسروری نقش آفرینی کردند.

سینمایی «مردی روی لبه» به کارگردانی اسجر لث محصول ۲۰۱۲ آمریکا است.

داستان فیلم «مردی روی لبه» در مورد نیک کسیدی سارقی است که برای مراسم تدفین پدرش از زندان خارج شده و با همدستی برادرش جویی و نامزدش آنجی از محل می‌گریزد. وی به جرم دزدیدن یک الماس بزرگ دستگیر شده و قصد دارد بی گناهی خود را ثابت کند. او با تغییر هویت خود وارد هتلی شده و وانمود می‌کند که با پریدن از پنجره اتاقش قصد خودکشی دارد. حضور او در این ارتفاع مرگبار باعث توجه مردم عادی، رسانه‌های گروهی و اداره پلیس به وی می‌شود.   ماموران پلیس تلاش دارند تا وی را از این ارتفاع مرگبار به پایین بکشند، غافل از اینکه جویی و آنجی در ساختمان کناری هتل...

سم ورتینگتون- الیزابت بنکس- جیمی بل- اد هریس در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان محصول ۲۰۱۷ است. این فیلم در ژانر تاریخی و جنگی روز جمعه ۲۰ تیرماه پخش می‌شود.

۱۹۴۰ جنگ جهانی دوم، سربازان انگلیس، کانادا، بلژیک و فرانسه در سواحل دانکرک توسط ارتش نازی آلمان‌ها محاصره شده‌اند. احتمال یک قتل عام بزرگ وجود دارد. لذا سربازان محاصره شده را هر طور شده باید توسط کشتی و قایق از منطقه خارج کرد. اما هواپیماهای آلمانی هر جنبنده ای را بر روی ساحل می‌زنند. این فیلم داستان تلاش این سربازها و فرماندهان‌شان برای فرار از سواحل دانکرک است.

تام هاردی- فیون وایتهد-تام گلین کارنی-جک لودن-هری استایلز در این فیلم بازی کرده‌اند.

«فیلم خانه» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می‌کند و بعد از نمایش، فیلم توسط کارشناس تحلیل می شود. این فیلم ها روز بعد ساعت ۲ بامداد بازپخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.