چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

به دستور دولت ترکیه؛

لغو تولید فیلم همجنسگرایانه «نتفلیکس» در ترکیه

لغو تولید فیلم همجنسگرایانه «نتفلیکس» در ترکیه

سینماپرس: سریال ترکیه‌ای IF ONLY که توسط نتفلیکس در این کشور در حال ساخت بود به دلیل حذف شخصیت همجنسگرا لغو شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، نتفلیکس تولید سریال IF ONLY در این کشور را به دلیل حذف شخصیت یک همجنسگرا از فیلمنامه توسط دولت لغو کرد.

 این سریال قرار بود توسط کمپانی ترکی «آی یاپیم» به تولید برسد. داستان این فیلم در مورد شخصیتی به نام «ریحان» است که از ازدواج خود با «نادر» راضی نیست.

مسئولین ترکیه زمانی که فهمیدند در این سریال قرار است یک کاراکتر همجنسگرا باشد اجازه ساخت این سریال را در این کشور ندادند.

نتفلیکس هم تغییر فیلمنامه را قبول نکرده و در حالی که تمام دستمزد عوامل را قبل‌تر داده مجبور به لغو فیلمبرداری شده است.

استودیوی «آی یاپیم» سریال دیگری به نام «عشق ۱۰۱» را هم برای نتفلیکس به تولید رسانده است. این سریال هم آوریل گذشته در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرد وقتی گمانه‌زنی در مورد احتمال همجنسگرا بودن یکی از شخصیت‌ها افزایش پیدا کرد. سخنگوی نت‌فلیکس تأیید کرده است که این سریال دارای شخصیت همجنسگرا نیست.

کشورهای اسلامی مانند ترکیه و مالزی و تا حدودی هند در ساخت و تولید و حتی نمایش فیلم‌ها  و سریال‌هایی که در آن مضامین همجنسگرایانه وجود داشته باشد، سختگیرند و عموماً با سانسور با این تولیدات مقابله می‌کنند.

این رویکرد ترکیه قطعاٌ به ضرر آن نیست زیرا جدای از داشتن استودیوها و کمپانی‌های سینمایی خود که در تولید سریال و فیلم مشهورند و می‌توانند همین سریال را تولید کنند، در ضمن می‌تواند کمپانی‌های غربی را متقاعد کند که باید قوانین و فرهنگ کشورهای اسلامی را برای تولید و ساخت بپذیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.