چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

با ارائه یک گزارش آماری اعلام شد؛

آخرین وضعیت بیمه هنرمندان از زبان مدیر صندوق اعتباری هنر

صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: در سه ماهه اول سال جاری بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، با اعلام مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در سه ماهه اول سال جاری بیش از  هزار و ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

سید حسین سیدزاده مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در این باره گفت: توسعه خدمات بیمه ای یکی از مهم ترین رویکردهای صندوق طی ۴ سال اخیر بوده است. خوشبختانه از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که نسبت به سال های پیش از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تامین اجتماعی طی ۴ سال اخیر بیش از ۶۰ درصد به ظرفیت جمعیت تحت پوشش بیمه نسبت به سال های قبل افزوده شده است و بدهی انباشته صندوق به سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل تسویه شد.

سیدزاده با یادآوری توافق سازمان تأمین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اعضای صندوق اعتباری هنر ضمن برخورداری از حمایت های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، شامل فوت و بازنشستگی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معادل ۱۰درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه برخوردار می شوند و ۸ درصد توسط فرد پرداخت می شود.  

وی با اشاره به پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال ۹۹ اظهار کرد: در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت حق بیمه سه‌ماهه نخست اعضای صندوق اعتباری هنر بعنوان یکی از بسته های حمایتی در نظر گرفته شد و ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در ایام کرونا در سه ماهه اول سال معاف شدند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: در سه ماهه اول سال جاری با وجود بررسی لیست های پرداختی حق بیمه تامین اجتماعی بیش ازهزار و ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنربه سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.