سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

انفعال مدیران فرهنگی در قبال تولید آثار دینی/۵

نیرومند: همه تولیدات سینمایی و تلویزیونی باید ماهیت دینی داشته باشند/ مسند فرهنگی در اختیار کسانی است که با مفهوم فرهنگ آشنایی ندارند!

محمدحسین نیرومند

سینماپرس: محمدحسین نیرومند همزمان با ماه محرم گفت: وقتی ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم معنا و مفهومش این است که باید همه ارکان زندگی و جامعه مان بر پایه اصول و آموزه های دینی باشد؛ سینما و تلویزیون هم یکی از محصولات مهم فرهنگی هستند و قطعاً همه تولیدات سینمایی و تلویزیونی ما باید ماهیت دینی داشته باشند!

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه به دلیل اینکه برای حوزه فرهنگی ما و به طور کل حوزه هایی که اندیشه می خواهند، پشتوانه ای ندارند، تولیدات آثار فرهنگی ما بیشتر به سمت سرگرمی های کاذب و سردستی شدن گرایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی است که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده اند روح دین باید در تمامی حوزه ها و ارکان مختلف تجلی پیدا کند. اگر به مفهوم فرمایش حضرت آقا توجه شود باید تمامی برنامه های یکایک شبکه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی ما نشأت گرفته از روح دین باشند و مفاهیم دینی باید در ذات و جوهره فیلم ها و سریال ها تنیده شوند.

نیرومند در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما علت اصلی کم کاری مفرط برای تولید آثار دینی چیست اظهار داشت: اشکال کار این است که آدم هایی که به عنوان مدیر فرهنگی در اینجا و آنجا به کار گمارده شده اند این کاره نیستند، دتر واقع آن ها مسئولیتی پذیرفتند که نباید قبول می کردند.

وی متذکر شد: مشکل ما این است که مسند فرهنگی در اختیار کسانی است که با مفهوم فرهنگ آشنایی ندارند! فرهنگ مفهومی فراگیر است و از این رو همه خود را صاحب نظر و شایسته مدیریت در حوزه های مختلف فرهنگی می دانند اما اگر فقط اندکی نسبت به این حوزه مهم و حساس شناخت داشتند قطعاً اتفاقات فرهنگی از این جنس رخ نمی داد و وضعیت و حال و روز تولیدات سینمایی و تلویزیونی ما بسیار بهتر از این بود.

اخبار مرتبط

نظرات

  • بچه های انجمن ۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۵:۵۳
    0 0
    مدیر متواضع، دانا و خوش بیان، حسین نیرومند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.