چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

احیای روضه خانگی؛

با «قصه کربلا» روی آنتن صدا و سیما

آرم شبکه پنج سیما-شبکه تهران

سینماپرس: مجموعه ۱۰ قسمتی «قصه کربلا» کار متفاوتی از گروه فرهنگ و معارف سیما با همکاری انتشارات شهیدکاظمی است که در دهه اول محرم از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، این روزها شیوع کرونا باعث تعطیلی و محدودیت‌های زیادی برای خیلی از جلسات و گردهمایی‌ها شده است و باعث شده که هیات‌های مذهبی زیادی در سراسر کشور جلسات خود را تعطیل و یا به صورت مجازی برگزار کنند.

گروه فرهنگ و معارف شبکه پنج سیما با همکاری انتشارات شهید کاظمی در راستای احیای روضه خانگی و همچنین ترویج شعائر حسینی اقدام به تولید یک برنامه تلویزیونی تحت عنوان قصه کربلا می کند. این برنامه که با محوریت کتاب و کتابخوانی تولید شده در دهه اول محرم از طریق شبکه ۵ صدا و سیما و همچنین شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.

این برنامه در ۱۰ قسمت، شامل سخنرانی، روایت گری سیره شهدا، معرفی کتاب، مقتل خوانی و مداحی است که در آیتم‌های مختصر و مفید تولید شده است.

روضه خانگی از قدیم‌الایام یکی از بابرکت‌ترین و بی‌ریاترین جلسات روضه بوده است که عموما مادربزرگ‌ها بانیان بساط این نوع روضه بوده‌اند؛ روضه‌هایی که بعضی از آن‌ها قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارند.

در این ایام خاص که چند و چون برگزاری مراسم عزای حسینی به دلیل شیوع کرونا در ابهام است و مردم خلوت بیشتری را تجربه می‌کنند قطعا برنامه هایی چون قصه کربلا می‌تواند مهمان خلوت محرم مخاطبان باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.