یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»:

همزیستی با کرونا را باید یاد بگیریم/شرحی بر یک آدرس غلط!

جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»

سینماپرس: محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران معتقد است باید راهکارهای همزیستی با کرونا را بیاموزیم و شعار «کرونا را شکست می دهیم» آدرس اشتباهی بود که در ابتدای شیوع این ویروس داده شد.

به گزارش سینماپرس، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره برگزاری جشنواره سلفی ۲۰ و پیوند آن با موضوعات زیست شهری و اجتماعی در سایه کرونا گفت: جشنواره «سلفی ۲۰» توسط هنرمندانی پایه گذاری شده است که دغدغه فرهنگی و هنری دارند و تلاش کردند تا در ایامی که عرصه فرهنگ و هنر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، قدمی در جهت مسئولیت هنرمندانه خود بردارند.
وی ادامه داد: این جشنواره در مسیری گام برمی‌دارد که هدف آن رشد فرهنگ سلامت و همچنین تشویق آحاد جامعه برای تفکر و خلاقیت در این زمینه است. در واقع جشنواره سلفی ۲۰ سعی دارد تا با دعوت از مردم و هنرمندان برای ساخت فیلم کوتاه، پیوندی میان هنر و خلاقیت با مسائل روز ایجاد کند. به همین جهت این جشنواره با جامعه آماری بالایی سر و کار خواهد داشت زیرا اکثر بخش‌های جشنواره مستقیما با مردم در ارتباط خواهد بود.
حق‌شناس درباره امکان ساخت فیلم با تلفن همراه در جشنواره «سلفی ۲۰» نیز تصریح کرد: آمار اولیه که در کشور ما وجود دارد نشان می دهد که حدود ۹۵ میلیون خط تلفن همراه فعال است و طبعا بیشتر این خطوط تلفن همراه در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می شوند. امروزه این تلفن‌های هوشمند به یکی از ابزارها و امکانات قابل دسترس برای همه مردم تبدیل شده است که می توان با آموزش از این ظرفیت بهره مفیدی برد. دوربین‌های تلفن همراه می توانند زمینه‌ای را فراهم آورند که ایده‌های مردم در قالب یک فیلم کوتاه ساخته و با استفاده از همین ابزار انتقال مفهوم صورت گیرد.
وی همچنین درباره موضوعات و محورهای جشنواره که شامل زندگی در شرایط کرونایی می شود، عنوان کرد: فکر می کنم این شعار که کرونا را شکست می دهیم یک آدرس غلط برای جامعه بود زیرا این بیماری یک واقعیت است و ما باید یاد بگیریم که چطور با کرونا همزیستی و زندگی سالمی را انجام دهیم. به همین علت چه اشکالی دارد که ما تا جایی که ممکن است کارها و فعالیت‌های خودمان را از طریق بسترهای غیر حضوری از جمله فضای مجازی انجام دهیم. در حال حاضر یکی از راه‌های ایمن برای برگزاری جشنواره‌ها آنلاین برگزار کردن آنها است که خوشبختانه جشنواره سلفی ۲۰ در این راه پیش قدم بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فیلم‌های برتر و برگزیده در جشنواره سلفی ۲۰ مورد توجه مسئولین خواهند بود، افزود: شورای شهر و شهرداری این آمادگی را دارند که فضایی را در اختیار این آثار قرار دهند تا شهروندان هم از محتوای آنها استفاده کنند. از طرفی من این پیشنهاد و قول را می دهم که فیلم‌های برگزیده در صفحه مسئولان شهری و صفحات مجازی شهرداری قرار داده شود و از این طریق فضای خوبی برای دیده شدن فیلم آثار فراهم آید. ضمن اینکه هنرمندان پرطرفدار نیز می توانند این فیلم‌ها را در صفحات شخصی خود بازنشر دهند.
نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» به دبیری مریم دوستی با حمایت سازمان شهرداری تهران و سامانه هاشور پاییز ۹۹ برگزار می شود.
آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» بیستم شهریور ماه امسال است. جزییات و فراخوان این رویداد در سایت جشنواره به نشانی www.selfie۲۰shortfilmfestival.com  قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.