چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

لوریس چکناواریان:

عاشق امام حسین(ع) هستم و در عزاداری محرم شرکت می‌کنم

ارکستر مجلسی ارمنستان به رهبری لوریس چکناواریان

سینماپرس: یکی از سرشناس‌ترین رهبران اکستر موسیقی جهان و سفیر صلح ایران از عشق خود به امام حسین(ع) سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، لوریس چکناواریان، در بخش‌هایی از گفت‌وگوی خود با روزنامه وطن امروز گفت: دوستانی که من را می‌شناسند می‌دانند اهل تعارف و ذکر حرف‌های شعارگونه نیستم. در دوران بچگی در میان عزاداران دسته‌های حسینی، «سقای آب» بودم و به عشق حضرت عباس آب به دست عزاداران می‌دادم.
وی افزود: بنده هم در طول عمر خود خیلی مواقع که مشکلاتی داشتم به مهربانی و دست‌گیری حضرت عباس متوسل می‌شدم و با این اقدام هیچ‌گاه دست خالی بازنگشتم و حضرت عباس بارها دستم را گرفت.
این آهنگساز مسیحی تصریح کرد: هر وقت که ایران نبوده‌ام، تمام تلاش خود را می‌کردم بتوانم دهه اول محرم در کشور باشم تا در مراسم‌های عزاداری شرکت کنم.
چکناواریان گفت: حماسه عاشورا یک تراژدی واقعی محسوب می‌شود که درک تمام‌عیار آن سنگین است و تنها کسانی که از بینش بزرگی برخوردار هستند می‌توانند وقایع روز عاشورا را درک کنند.
وی اظهار کرد: در طول تاریخ چند نفر را سراغ دارید که به خاطر خدا و اعتقادات‌شان به همه داشته‌های زندگی خود پشت‌پا بزنند، چرا که امام حسین با علم به اینکه می‌دانست خود و یارانش به شهادت می‌رسند اما به میدان نبرد رفت زیرا هدف‌شان مقدس بود و همه ما باید از این اقدام سرمشق بگیریم.
چکناواریان ادامه داد: حماسه عاشورا یک درس دیگری هم برایم داشت و آن اینکه این دنیای مادی، گذران است، بزرگ‌ترین کاخ‌های دنیا نابود می‌شوند اما انسانیت زنده می‌ماند.
وی اضافه کرد: قطعه «مکن ‌ای صبح طلوع» بنده که در فضای مجازی منتشر شده است، بخشی از سمفونی شب عاشورای حسینی را روایت می‌کند.
چکناواریان خبر داد: سمفونی موسیقی عاشورا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه کاری من خواهد بود و شاید با این اقدام یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های فرهنگی تاریخ کشور رقم بخورد که با این سمفونی می‌توانیم فرهنگ عاشورا را آنچنان‌که شایسته است به جهانیان بشناسانیم. صفر تا صد تولید و اجرای این قطعه سمفونی عاشورا با یک نیت قلبی انجام شده است و به نظرم سمفونی عاشورا می‌تواند همه دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.