جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

آرش دادگر:

اصولاً صداوسیما برنامه‌ای برای تئاتر ندارد که بخواهد روی آن مانور دهد

آرش دادگر

سینماپرس: آرش دادگر با اشاره به آمادگی هنرمندان برای تولید تله‌تئاتر عنوان کرد تلویزیون برنامه مشخصی برای حمایت از تئاتر و به دنبال آن ساخت تله تئاتر ندارد.

به گزارش سینماپرس، آرش دادگر نویسنده و کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه جوانمرد درباره تولید تله تئاتر در شرایط بحران کرونا به مهر گفت: به اعتقاد من زمانی که در دهه ۷۰ تولید و ضبط تله تئاتر باب شد شبکه‌های سیما بسیار محدود بود و برنامه‌های متنوعی هم پخش نمی‌کرد از همین رو همین برنامه‌ها و فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی اندکی که پخش می‌شد طرفدار پیدا کرد که یکی از این برنامه‌ها هم تله تئاتر بود.

وی ادامه داد: چون برنامه دیگری نبود که مردم در آن زمان نگاه کنند تله تئاترها محبوب شد اما از آنجا که ما هیچ برنامه و چشم اندازی برای آینده نداریم محبوبیت و تولید این تله تئاترها هم در دهه هشتاد رو به افول گذاشت. من موافق تولید تله تئاتر به عنوان جایگزین در شرایط امروز هستم اما آیا تلویزیون هم برنامه‌ای برای ساخت و پخش چنین آثاری دارد. ما به عنوان هنرمند همیشه برای کاری که در تخصصمان است آمادگی و برنامه داریم اما آیا صداوسیما هم می‌داند، می‌خواهد در این زمینه چه‌کار کند.

دادگر با گلایه از سیاست‌های یک جانبه صداوسیما در حمایت از برخی از هنرمندان و تولیدات عنوان کرد: متاسفانه سیاست صداوسیما بر این اساس است که تنها در راستای برخی منافع و سلیقه خودشان باید کار تولید شود پس اگر هم به سمت تولید چنین برنامه‌هایی بروند تنها هنرمندانی که مورد تایید خودشان هستند، می‌توانند در این زمینه کار کنند. اصولاً صداوسیما برنامه‌ای برای تئاتر ندارد که بخواهد روی آن مانور دهد یا برنامه‌ای برای هنرمندان در شرایط بحران کرونا داشته باشد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: ساخت تله تئاتر در مقابل برنامه‌های پرهزینه و کم مخاطبی که در صداوسیما تولید می‌شود، زیاد نیست پس مشخص است تئاتر برایشان ارزشی ندارد که تولید تله تئاترها را ادامه ندادند.

این عضو هیات مدیره خانه تئاتر در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه تولید تله تئاتر می‌تواند راهی برای برون رفت از مشکلات در شرایط فعلی تئاتر باشد، متذکر شد: من موافق ساخت تله تئاتر هستم و آمادگی خودم را نیز در این زمینه اعلام می‌کنم ولی فقط ما نیستیم که موافق این طرح هستیم. ما به عنوان تولیدکننده و اجراگر یک طرف قضیه هستیم و طرف دیگر که صداوسیما است باید آمادگی و برنامه خودش را اعلام کند وگرنه ما می‌توانیم با ۵۰ کارگردانی که خانه تئاتر معرفی می‌کند برای تولید تئاتر قرارداد ببندیم و در طول سال آثار مختلفی را تولید کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.