چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

با برنامه خانه دوست کجاست؟؛

کاروان «رادیوجوان» در مسیر آرامگاه شهید سردار سلیمانی

قاسم سلیمانی

سینماپرس: شبکه رادیویی جوان به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کاروان رادیویی «خانه دوست کجاست؟» را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سینماپرس، کاروان رادیویی «سپهبدهای اخلاص» به همّت رادیو جوان و با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در قالب ویژه برنامه «خانه دوست کجاست؟» و با هدف زیارت گلزار شهدای شهرهای ایران، حرکت خود را از روز گذشته اول مهر آغاز کرده است.

مجتبی حسنی تهیه‌کننده ویژه برنامه دفاع مقدس رادیو جوان، که هدایت این کاروان را بر عهده دارد درباره این اتفاق تازه که برای شنوندگان این ایستگاه رادیویی تدارک دیده‌اند، به خبرنگار مهر گفت: «خانه دوست کجاست؟» برنامه‌ای مجله‌ای است که در استودیوی متحرک رادیو جوان به صورت زنده هرشب ساعت ۱۹:۳۰ به روی آنتن می‌رود و رویکرد آن تمرکز بر حضور و زیارت هفت گلزار شهدا و در هفت شهر است.

وی ادامه داد: رادیو جوان حرکت خود را از باغ موزه دفاع مقدس تهران و سپس بهشت زهرا آغاز می‌کند و به ترتیب از روز سه‌شنبه اول مهرماه به سوی گلزارهای شهدای شهرهای قم، نجف آباد، اصفهان و شیراز حرکت کرده و در پایان به گلزار شهدای شهر کرمان می‌رسد.

تهیه‌کننده «خانه دوست کجاست!؟» رویکرد برنامه را حرکت در مسیر شهدا دانست و گفت: کاروان رادیویی «سپهبدهای اخلاص» با عبور از شهرها به ترتیب با توقف در کنار حرم‌های شهید چمران، شهید صیاد شیرازی، شهید احمدی روشن، شهید زین‌الدین، شهید زجاجی، شهید حججی، شهید خرازی، شهید منتظرالمهدی به روی آنتن می‌رود. در پایان به شهر کرمان می‌رسیم که زیارت آرامگاه مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی، حضور در کنار شنوندگان جوان رادیو و بستن عهدنامه جوانان ایران با شهدای کشور در کنار حرم سردار رشید اسلام هدف اصلی این برنامه است.

حسنی با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه ادامه داد: در هر توقف قرار شده به معرفی و تجلیل از شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس و همین طور شهدای مدافع حرم در قالب مستند تولیدی و همین طور زنده پرداخته شود. همچنین یک برنامک (آیتم) تولیدی در مورد معرفی و پرداختن به هفت شهید نوجوان و جوان نخبه و مطرح دفاع مقدس به نمایندگی از تمام شهدای جوان ایران طراحی کرده‌ایم. گفتگوی زنده با فرزندان نوجوان و جوان شهدای دفاع مقدس، گفتگوی زنده با راویان و فرماندهان دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این برنامه است.

وی در خصوص تجربه‌اش در تولید برنامه‌های میدانی و تعاملی نیز عنوان کرد: در سال جدید که اماکن متبرکه و مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیل است و بسیاری از مردم نمی‌توانند به مشهد مقدس سفر کنند، ما با همراهی مدیر شبکه رادیویی جوان تصمیم گرفتیم با هماهنگی‌های صورت گرفته با آستان قدس هر هفته، چهارشنبه‌ها به این شهر سفر کنیم تا برنامه «با تو حالم خوبه» را از حرم امام رضا (ع) تقدیم شنوندگان کنیم که خوشبختانه با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.