چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارتخانه در دو بخش هنر و رسانه مسئولیت‌های سنگینی دارد که به مقداری از این مسئولیت‌ها رسیدیم!

صالحی؛ تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه دو حوزۀ مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه و هنر است، به نظر می‌رسد این دو حوزه می‌توانند جایگاهی مهم در تحریف‌زدایی و پیشگیری از تحریف داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی در گفت‌وگو با میزان، در جریان بازدید از موزۀ دفاع مقدس در پاسخ به این سؤال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه نقشی در مقابله با تحریف دفاع مقدس دارد، گفت‌: مجموعه‌های مختلف در این فضای مصونیت‌سازی تاریخ دفاع مقدس از نظر تحریف نقش‌هایی دارند، با توجه به اینکه دو حوزۀ مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه و هنر است، به نظر می‌رسد این دو حوزه  می‌توانند جایگاهی مهم در تحریف‌زدایی و پیشگیری از تحریف داشته باشند.

صالحی تأکید کرد: حوزه رسانه با نگاهی که با بازگویی و پیوسته‌گویشِ مداوم، متناسب با نسل‌های مختلف، آنچه را که در دفاع مقدس‌ گذشته است، بتواند روایت‌گری‌مداوم داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در کمک به فهم ایام دفاع مقدس بیان کرد: رسانه‌های ما چه الان و چه در آینده می‌توانند در نقل آنچه که به عنوان رخدادهای دفاع مقدس است با زبان‌های تازه و روایت‌های خاص و همچنین عرضه آنچه که در آن ایام گذشته است - که همچنان می‌تواند تر و تازگی و طراوت داشته باشد - به کمک فهم ایام دفاع مقدس بیاید.

***هنر با جاذبه‌های خود روایت صادقانه‌ای را از دفاع مقدس گسترش دهد

صالحی تصریح کرد: بخش دوم هم حوزه هنر است، که با جاذبه‌ها و جذابیت‌هایی که دارد، می‌تواند روایت صادقانه‌ای از دفاع مقدس را در فضای اجتماعی ما گسترش بدهد و مانع روایت‌های تحریف‌آمیز شود.

وی پیرامون مسئولیت‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال دو بخش هنر و رسانه خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در دو بخش هنر و رسانه مسئولیت‌های سنگینی دارد که به مقداری از این مسئولیت‌ها رسیدیم، ان‌شاءالله امیدواریم در گام دوم انقلاب اسلامی قوی‌تر در این مسیر گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.