دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

در پی بی نتیجه بودن اقدامات سازمان سینمای؛

شکایت صاحبان فیلم‌های سینمایی از سینماداران به قوه قضاییه!

دادگاه-قوه قضاییه

سینماپرس: صاحبان آثار سینمایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند از سینماداران به دلیل تسویه نشدن مطالباتشان به قوه قضاییه شکایت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، صاحبان تعدادی از فیلم‌های اکران شده سال ۹۸ با ادامه تسویه نشدن مطالباتشان از فروش فیلم هایشان از سوی سینماداران و بی نتیجه بودن اقدامات سازمان سینمایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند از سینماداران به قوه قضاییه شکایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده: «نزدیک به یک سال شد که بخش زیادی از سرمایه و درآمد اکران فیلم‌ها توسط سینمادارها تصاحب شده و متولیان و صاحبان دولتی و ارگانی و خصوصی سالن‌ها به دلایل واهی حاضر به پرداخت حق صاحبان فیلم و تهیه‌کنندگان نیستند.

تصمیم‌ها و تدبیرهای خام و غلط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نه‌ تنها گره‌گشای این معضل نشده، بلکه با بی‌کفایتی گره کور آن را محکم‌تر کرده است. اکران این فیلم‌ها پیش از ورود کرونا به کشور به پایان رسیده و فروش حاصل از آن به جیب سینمادارها رفته و عملکرد غیرحرفه‌ای این صنف شرعاً و قانوناً یک حق‌کشی آشکار است که منجر به زیان هنگفت مالی و بی‌انگیزگی در تولید سینما شده است.

امضاکنندگان این متن شامل تهیه‌کنندگان و مدیران پخش فیلم‌ها در ماه‌های اخیر از تمام روش‌ها و فرصت‌های قانونی و روابط و ضوابط حرفه‌ای حاکم بر سینما برای گرفتن سهم خود از فروش استفاده کردند و امید داشتند در فضایی آرام و با پرهیز از تنش در بدنه سینما و دور از جنجال‌های رسانه‌ای حقوق از کف‌رفته‌شان را از سینمادارها دریافت کنند، اما تمام اقدامات بی‌نتیجه ماند و با تورم سرسام‌آور و اوضاع اقتصادی این ماه‌ها عملاً بخش عمده‌ای از سرمایه‌شان از دست رفت.

متأسفانه به‌رغم یکپارچه‌شدن تهیه‌کنندگان، «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان» هم هنوز هیچ قدمی در مسیر حل این مشکل جدی برنداشته و بی‌توجه از کنار موضوع گذشته است.

پس در شرایط کنونی با بی‌اعتنایی بدهکاران و بی‌مسئولیتی متولیان صنفی و دولتی سینما در پرداخت سهم فیلم‌ها، راه و چاره‌ای جز شکایت به قوه قضاییه و مطالبه‌ی حقوق پایمال‌شده همراه با کلیه خسارت‌های ناشی از آن در مراجع قضایی نمانده است. روند قانونی مطالبه‌ این بدهی‌ها با احتساب ضرر و زیان‌هایی که در مسیر این دادرسی محاسبه خواهد شد، تنها گزینه‌ پیشِ روی صاحبان فیلم و موسسه‌های پخش برای مقابله با این چپاول آشکار است.»

امضاکنندگان بیانیه (به ترتیب الفبا) :

علی آشتیانی‌پور، امیرحسین آشتیانی‌پور، محمدرضا تخت‌کشیان، امیرحسین حیدری، سعید خانی، محمد شایسته، مصطفی کیایی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.