سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

طی بیانیه‌ای صورت گرفت؛

عذرخواهی سخنگوی«سینماداران»از تهیه‌کنندگان معترض

سالن سینما

سینماپرس: دبیر انجمن سینماداران با اشاره به اعتراض برخی از تهیه‌کنندگان مبنی‌بر پرداخت نشدن مطالباتشان تأکید کرد وام پیشنهادی سازمان سینمایی به سینماداران برای این امر هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش سینماپرس، به‌تازگی هفت نفر از تهیه‌کنندگان سینما بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که تا امروز طلب‌های آن‌ها پرداخت نشده است. به عنوان دبیر انجمن سینماداران ضمن عذرخواهی از این دوستان باید بگویم، بارها به رییس سازمان سینمایی و دوستان خوبمان در اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما اعلام کرده‌ایم که این حق طبیعی دوستان تهیه کننده است که پول اکران فیلم‌های خود را دریافت کنند، سازمان سینمایی در همین راستا به سینماداران پیشنهاد پرداخت وام برای پرداخت طلب تهیه‌کنندگان را داد اما متاسفانه این وام‌ها هنوز پرداخت نشده است و به هیچ عنوان قرار نیست که حق تهیه‌کنندگان را پرداخت نکنیم.

صابری ادامه داد: هفته گذشته روز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه، با دوستانی که از سینماداران طلب دارند در حضور مدیرعامل خانه سینما جلسه‌ای داشتیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم، امیدواریم طی ۲ هفته آینده این وام به سینماها پرداخت شود تا بتوانیم طلب‌های تهیه‌کنندگان را پرداخت کنیم.

تدوین بسته حمایتی برای اکران در دوران کرونا

سخنگوی انجمن سینماداران در ادامه با اشاره به استمرار تعطیلی سینماها در کشور گفت: پیشنهادی از سوی شورای صنفی نمایش به سازمان سینمایی ارائه شده است که براساس آن جلسه‌ای برگزار شد و در آن جلسه به کارگروهی رسیدیم. اعضای این کارگروه تا امروز ۲ جلسه برگزار کرده‌اند و همه هدف این کارگروه این است که بسته حمایتی را که به نفع سینماها و فیلم‌های خوب باشد آماده و ارائه کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه ۹ ماه است که سالن‌های سینما به صورت نیمه تعطیل هستند و اتفاق بدی که برای فیلم «شنای پروانه» و «خوب بد جلف ۲» رخ داد، سبب شد تا هیچ‌کدام از صاحبان فیلم‌ها حاضر نباشند فیلم خود را برای اکران ارائه کنند. مگر اینکه تدابیری در نظر گرفته شود که بتوان از اکران فیلم‌ها حمایت کرد.

سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: در بسته پیشنهادی که به سازمان سینمایی ارائه شده است، همه موارد موردنظر پیش‌بینی شده است. معتقدم تنها راهی که می‌تواند سینماها باز بماند این است که فیلم خوب اکران شود تا مخاطب به نوعی مجاب شود تا از منزل بیرون آمده و برای فیلم دیدن به سینما برود.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در حق سینما ظلم می‌شود، چرا که یکی از بهترین مکان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، سالن‌های سینما هستند، که بازرس‌های سازمان سینمایی و دوستانی که در ستاد ملی کرونا هستند، این امر را تایید می‌کنند، چرا که هیچ نکته مبهم و یا نکته‌ای که باعث تذکر برای سینماها در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود، وجود ندارد.

سینماداران به‌دنبال سود نیستند

صابری با تأکید بر اینکه سازمان سینمایی می‌خواهد که این بسته پیشنهادی را مورد توجه قرار دهد، توضیح داد: این مساله را باید یادآور شوم که سینماداران در حال حاضر به دنبال سود نیستند، اما این را هم باید بدانیم که هرکسی یک توانی دارد، ۹ ماه است که تمام تلاش خود را کرده‌ایم که مجبور به تعدیل کارمندان و یا بسته شدن سینماها نشویم. واقعاً ما سینماداران به دنبال سود نیستیم و به دنبال این هستیم که حداقل سالن سینماها بتوانند هزینه‌های پرسنلی و آب و برق خود را تامین کنند.

دبیر انجمن سینماداران بیان کرد: از سازمان سینمایی می‌خواهیم که در این زمینه ما را یاری کند، در حال حاضر ۶ هزار و ۲۰۰ کارمند مستقیم سینماها وجود دارند که باید تامین هزینه شوند.

وی در پایان در پاسخ به اینکه وقتی اولین مکانی که ستاد کرونا  تعطیل می‌کند، سالن‌های سینما است و در چنین شرایطی تهیه‌کنندگان راضی به اکران فیلم‌های خود نمی‌شوند، توضیح داد: در همین راستا با تعدادی از استانداران استان‌های مختلف صحبت کرده‌ایم و آن‌ها پذیرفته‌اند که سینماها هیچ مشکلی ندارد و آن ۱۵ بندی که ستاد ملی کرونا به عنوان پیش شرط برای ما در نظر گرفته بود اجرا می‌شود. طی بررسی‌های انجام شده سینما کمترین خطر و آسیب را برای مردم دارد. اگر یک درصد می‌دانستیم که سینما یک درصد هم برای مردم خطر دارد، به دنبال باز شدن سینماها نبودیم. البته این را هم باید بگویم در صورت باز شدن سینماها با اکران چنین فیلم‌هایی نمی‌توان چراغ سینماها را روشن نگه داشت. این فیلم‌ها در شرایط عادی نیز مخاطب نداشتند. متاسفانه به این دلیل که فیلم‌های پرمخاطب و گیشه برای اکران اعلام آمادگی نمی‌کنند، مجبور به اکران این فیلم‌ها هستیم. باید انگیزه‌ای باشد که مخاطب به سینما بیاید و این انگیزه تنها با همکاری و همراهی تهیه کنندگان و البته سازمان سینمایی امکان‌پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.