دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

شبکه چهار سیما؛

«حکایت دل» به سراغ بانوی قصه نویس می رود

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: «آن یار مهربان» از مجموعه «حکایت دل» دوشنبه ۱۲ آبان ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.

به گزارش سینماپرس، مستند پرتره «آن یار مهربان» با محوریت زندگی بلقیس سلیمانی رمان نویس و قصه نویس در قالب مجموعه «حکایت دل» از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.
بلقیس سلیمانی (زاده ۱۳۴۲ در کرمان)، داستان‌نویس و منتقد ادبی و پژوهشگر معاصر ایرانی است. کتاب‌های «بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد» و «خاله بازی» از آثار اوست که همگی بیش از پنج بارتجدید چاپ شده‌اند و رمان «بازی آخر بانو» برنده جایزه ادبی مهرگان و بهترین رمان بخش ویژه جایزه ادبی اصفهان در سال ۱۳۸۵ شده‌است.
او در رشته کارشناسی ارشد فلسفه تحصیل کرده‌است. بیش از هشتاد مقاله در مطبوعات نوشته‌است و برخی از داستان‌های وی به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده‌است. او داوری جایزه‌های ادبی از جمله جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را نیز بر عهده داشته‌ است.
«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور را مورد بررسی قرار می دهد که سری اول این مجموعه به صورت هفتگی دوشنبه ها ساعت ۲۱ و سه شنبه ها ساعت ۱۷ بازپخش می شود و سپس پخش سری جدید آن از سر گرفته شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.