دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

عضو کارگروه کرونای سازمان سینمایی:

فعالیت تا ساعت ۱۸ برای سالن‌های سینما هیچ فرقی با تعطیلی دائم ندارد!

سالن سینما

سینماپرس: عضو کارگروه کرونای سازمان سینمایی گفت: ما از تمامی همکاران و تهیه کنندگان سینمایی درخواست کردیم تا دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها را به درستی رعایت کنند، خوشبختانه تا امروز هم گزارشی مبنی بر ابتلا به کرونا دریافت نکرده ایم. در این بین رعایت تمامی عوامل هم می‌تواند در کاهش خطر در تولیدات کمک کننده باشد.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا موسوی در گفت‌وگو با میزان، در قبال محدودیت‌های جدید اعمال شده برای فعالیت سینماها تا ساعت ۱۸ گفت: طبیعتا با فعالیت تا ساعت ۱۸ می‌توان از یک روز کامل استفاده کرد منتها مشکل آنجاست که سالن‌های سینما اکثرا تعطیل هستند و وضعیت فعلی فعالیت تا این ساعت برای آن‌ها هیچ فرقی با تعطیلی دائم ندارد.   

وی در همین راستا ادامه داد: کارگروه کرونای معاونت سینمایی عملا یکسری از دستورالعمل‌ها را برای افرادی که می‌خواهند به تولید فیلم بپردازند اعمال کرد، طبیعتا عمل به این اتفاق باعث شد تا ما در آثار سینمایی با مشکلی به نام کرونا روبرو نباشیم. در قبال سالن‌های سینما هم پنجاه درصد ظرفیت لحاظ شد و خوشبختانه گزارشی از ابتلا به ما نرسید.

عضو کارگروه کرونا معاونت سینمایی در همین راستا ادامه داد: در بخش تولید و اکران خوشبختانه در تابستان سال جاری مشکل خاصی مبنی بر ابتلا به کرونا گزارش نشد و خوشبختانه همه چیز تا حد ممکن به صورت عادی پیش رفت، از نظر من قرارگیری سینما در رده بندی محدودیت‌ها کار درستی نبود، اما با قرارگرفتن این هنر در این رده ما هم مجبور به تبعیت از دستورالعمل‌ها و تعطیلات شدیم.  

وی با اشاره کوتاه بودن مدت تولید آثار سینمایی اضافه کرد: در آثار سینمایی کوتاه و بلند با توجه به مدت زمان محدود و کم پروسه تولید ما کمتر با مشکلاتی از قبیل ابتلا عوامل به کرونا روبرو بودیم و اکثریت بحث‌هایی که امروز در قبال تولیدات به وجود آمده در مورد آثار سریالی است، زیرا در این آثار افراد بیشتری حضور دارند و همینطور پروسه تولید و فیلمبرداری زمان بسیار بیشتری را می‌طلبد که طبیعتا میزان خطر را بالا می‌برد.  

این تهیه کننده سینما و تلویزیون در همین رابطه ادامه داد: ما از تمامی همکاران و تهیه کنندگان سینمایی درخواست کردیم تا دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها را به درستی رعایت کنند، خوشبختانه تا امروز هم گزارشی مبنی بر ابتلا به کرونا دریافت نکرده ایم. در این بین رعایت تمامی عوامل هم می‌تواند در کاهش خطر در تولیدات کمک کننده باشد.  

وی در قبال درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی تولیدات تصویری افزود: من مخالف تعطیلی تولیدات البته به صورت کوتاه و محدود نیستم، اگر این تعطیلات بتواند در کاهش تعداد مبتلایان کمکی کند شخصا با آن موافقم، طبیعتا این تصمیم برای سلامت مردم گرفته شده است، اما این اتفاق در کوتاه مدت ممکن است، اما اگر این تعطیلات طولانی مدت شود بدون شک در معیشت همکاران سینمایی مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.  

موسوی ادامه داد: عوامل پشت صحنه سینما به این شغل نیاز دارند و باید با درآمد حاصل از آن خرج زندگی و خانواده خود را بدهند، اگر ما بخواهیم تولیدات تصویری را به صورت بلند مدت تعطیل کنیم باید به فکر حمایت از این صنف باشیم. اگر حمایتی وجود ندارد این تعطیلات صرفا می‌تواند کوتاه مدت باشد، صنف سینما نزدیک به ۵ هزار عضو دارد که اگر هر خانواده را ۴ نفر تصور کنیم حداقل بیست هزار نفر خانواده سینما را تشکیل می‌دهند، ما نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن کمک هزینه تولیدات را به مدتی طولانی تعطیل کنیم.  

وی با اشاره به نبود شرایط مالی مناسب از سوی خانه سینما برای حمایت از اهالی سینما خاطرنشان کرد: خانه سینما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه حمایت از این تعداد فعال در صنف سینما را ندارد، از نظر من بخش دولتی در صورتی که می‌خواهد تعطیلی بلند مدت را لحاظ کند باید به فکر جبران خسارت حاصله از این تعطیلی هم باشد. مسئولین فرهنگی باید به صورت جدی فکری به حال معیشت اهالی سینما بکنند، زیرا این تعطیلات خسارات فراوانی به بدنه سینما وارد خواهد کرد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.