چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

هرمز شجاعی‌مهر:

یکی از کارهایی که روی آن تاکید داشتم، این بود که به صدا و چهره ام هویت و شخصیت بدهم

هرمز شجاعی‌مهر

سینماپرس: هرمز شجاعی‌مهر از مجریان تلویزیونی است که در طول سال‌ها فعالیت در رسانه ملی، تنها برنامه‌های خانوادگی را اجرا کرده است.

به گزارش سینماپرس، برنامه‌هایی در تلویزیون هستند که سال‌های سال است روی آنتن می‌روند. یکی از این برنامه‌ها «سیمای خانواده» است. شجاعی‌مهر مجری با سابقه  شبکه یک سیما  در این سال‌ها طوری با مردم در برنامه سیمای خانواده  خودمانی شده که خیلی از مردم او را عضوی از خانواده خود می‌دانند.

این برنامه در طول این سال‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است. گاهی بخش‌های این برنامه جذاب و دیدنی بوده و بعضی مواقع هم به لحاظ جذب مخاطب موفق نبوده است؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که مدیران تلاش کردند هر چند وقت یک بار با تغییر دادن عوامل سازنده این برنامه ایده‌های جدید را به سیمای خانواده تزریق کنند تا مخاطبان از مباحث مطرح شده در این برنامه نهایت استفاده را ببرند و علاوه بر حفظ مخاطبان قدیمی، مخاطبان جدید هم به این برنامه اضافه شوند.

نزدیک به چهار دهه است که مخاطبان رادیو و تلویزیون، شنونده و بیننده برنامه‌های اجتماعی و خانوادگیِ هرمز شجاعی‌مهر بوده‌اند. به واقع چند نسل از این مخاطبان، همیشه شاهد چهره‌ای شاد و خندان از این مجری پیشکسوت بوده‌اند. به بهانه حضور پررنگ شجاعی مهر در برنامه سیمای خانواده با او گفت و گو کردیم.

این مجری با سابقه  درباره شروع برنامه سیمای خانواده گفت: حدود ۳۵ سال پیش برنامه‌ای در رادیو با نام «خانه و خانواده» پخش می شد. به مرور تصمیم گرفته شد این برنامه زنده اجرا و پخش شود. آن زمان من و خانم بیدمشکی اجرای آن را به عهده گرفتیم. آن برنامه جای خوبی بین خانواده ها باز کرده بود؛ برای همین پخش آن را در تلویزیون ادامه دادیم.

شجاعی مهر ادامه داد: زمانی که در تلویزیون هم سیمای خانواده پخش شد، دوباره من و خانم بیدمشکی آن را اجرا کردیم. تقریبا ۲۵ سال است که این برنامه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

شجاعی مهر درباره اجرای طولانی مدت سیمای خانواده توضیح داد: در ابتدا فکر نمی‌کردم به این مدت اجرای برنامه را به عهده بگیرم؛ اما به مرور که جلو رفتیم علاقه مند به اجرای برنامه شدم. احساس می‌کنم شخصیت همه ما در خانواده شکل می‌گیرد و ما همه آموختنی‌ها را در زندگی خانوادگی می‌آموزیم.

وی افزود: در آغاز شروع برنامه خانواده‌ها سنتی‌تر بودند و خیلی دانش آن را که چگونه یک خانواده را تشکیل بدهند و صاحب فرزند شوند نداشتند و همه به صورت تجربی آموخته بودند. در برنامه سیمای خانواده به صورت جدی این کار صورت گرفت و با کارشناسان و نویسندگان به موضوعات مختلف پرداختیم. هرچه جلوتر رفتیم، خودم علاقه مند به اجرای برنامه شدم و یاد گرفتم. احساس می‌کردم اگر یک خانواده نجات پیدا کند یک جامعه نجات پیدا می‌کند. اگر خانواده‌ها عاشق باشند و فرزندان عاشق تربیت کنند، قطعاً یک جامعه صمیمی و دوست داشتنی خواهیم داشت.

او درباره دلیل ماندگاری برنامه سیمای خانواده گفت: چون مخاطبش خانواده‌ها هستند؛ خانواده، آموزش، تربیت، عاشقی، احترام به بزرگ‌ترها، سلامتی و ... بخشی از موضوعات برنامه ماست که همیشه برای خانواده‌ها جذاب است. در سیمای خانواده همیشه تلاش می‌شود این نکات توسط کارشناسان و بخش‌های مختلف به روز باشد.

وی درباره واکنش‌ مخاطبان هم عنوان کرد: هنوز هم که با مردم در ارتباط هستم، با من صحبت می‌کنند و پیگیر برنامه هستند. واکنش‌های خوبی از مردم دارم و با توجه به سابقه‌ای که دارم یکی از شاخص‌ترین افراد در سیمای خانواده هستم. خاطره جالبی هم از برخورد با مخاطبان دارم؛ آقا و خانمی در نمایشگاه مطبوعات به من گفتند که نسل ما را شما تربیت کردید. به من گفتند از کودکی مادرشان برنامه خانوادگی ما را در رادیو می‌شنید و دائماً از کارشناسان و گفتار آنها می آموختند.

وی درخصوص اینکه چرا برنامه دیگری را اجرا نکرده است؛ گفت: یکی از کارهایی که روی آن تاکید داشتم، این بود که به صدا و چهره ام هویت و شخصیت بدهم. به گونه‌ای که مردم وقتی صدای من را می‌شنوند و تصویرم را می‌بینند، به یاد یک موضوع خاص بیفتند و مشخصه‌ای برایشان داشته باشم. من بیشتر برنامه های خانوادگی را اجرا کردم و سمت برنامه‌های دیگر نرفتم. اجرای برنامه‌های خوبی را پیشنهاد داشتم، اما همیشه با عشق و شوق سیمای خانواده را اجرا کردم و همه من را با برنامه خانوادگی می‌شناسند.

شجاعی‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: یک آرزوی قشنگ برای همه خانواده‌های عزیز دارم؛ خانواده‌هایی که آرامش دارند، بزرگترین نعمت را خدا به آنها داده است. همراه با آرامش عشق هم می‌آید؛ وقتی خانواده ای عشق را تجربه کند، بچه‌ها عاشق تربیت می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.