سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

فرید فرخنده‌کیش:

امیدوار بودیم «خانه‌ها و یادها» مانند پروژه «قطار زمستانی» خسرو سینایی متوقف نماند و بتوانیم آن را دنبال کنیم

فرید فرخنده کیش

سینماپرس: فرید فرخنده‌کیش از حضور خود با ۲ مستند سینمایی در چهاردهمین دوره از جشنواره «سینماحقیقت» خبرداد.

به گزارش سینماپرس، فرید فرخنده کیش تهیه کننده سینما در گفتگو با مهر با اشاره به پروژه‌های مستندی که در دست دارد، گفت: در این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» ۲ مستند را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌ایم که امیدوارم برای حضور در این جشنواره انتخاب شود. یک مستند نیمه بلند با نام «۴۸۱۹» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرخنده کیش که موضوع آن پرتره‌ای از ورزشکار پیشکسوت المپیک ایران در رشته وزنه‌برداری زنده یاد میررسول ریسی است. این مستند چهارمین اثری است که توسط این کارگردان تولید شده است.

وی بیان کرد: این فیلم حاصل راش هایی است که نزدیک به ۷ سال پیش از زنده یاد رسولی گرفته شده و این مستند می‌تواند یک یادآوری مطلوبی از یک قهرمان ایرانی باشد.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: مستند دوم، با نام «نفس بی ریه» به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد لاجوردی است که این مستند با موضوع آلودگی محیط زیست در شمال کشور ساخته شده است. این ۲ مستند برای حضور در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ساخت یک مجموعه مستند است، توضیح داد: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که دنبال می‌کنم، طرحی است با موضوع «خانه‌ها و یادها» است که پژوهش آن را سال‌ها پیش با زنده یاد خسرو سینایی آغاز کردیم. این پژوهش‌ها حاصل یک اتفاقی بود که قرار بود به شکل مستمر جریان پیدا کند.

فرخنده کیش تاکید کرد: این پروژه بعد از تغییر مدیریت‌های متوقف شد، ۲ سال پیش با زنده‌یاد سینایی و تایید اولیه طباطبایی‌نژاد که مسئولیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را برعهده داشت، پروژه را استارت زدیم و امیدوار بودیم این پروژه نیز مانند پروژه «قطار زمستانی» خسرو سینایی متوقف نماند و بتوانیم آن را دنبال کنیم.

و ادامه داد: ۲ هفته پیش با محمد حمیدی مقدم مذاکره کوتاهی داشتم و قول مساعد از وی گرفتم تا بتوانیم تولید این مجموعه را با حضور ۱۰ مستندساز جوان آغاز کنیم.

فرخنده کیش در پایان گفت: موضوع این پژوهش، خانه‌های مشهوری است که در طول تاریخ اتفاقات خاصی در این خانه‌ها رخ داده و این خانه‌ها در طول تاریخ جایگاه اختصاصی و منحصر به فردی داشته‌اند، امیدوارم ساخت این مجموعه به نوعی ادای دینی به استاد سینایی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.