سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از تبعات شیوع کرونا؛

اعلام برنامه حمایتی «اداره‌کل هنرهای نمایشی» از تولید آثار برای عرضه در فضای مجازی

اداره کل هنرهای نمایشی

سینماپرس: برنامه حمایتی اداره‌کل هنرهای نمایشی از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی در قالب اطلاعیه شماره ۷ منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، در متن اطلاعیه شماره ۷ اداره‌کل هنرهای نمایشی با عنوان «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» چنین آمده است:

اداره‌کل‌ هنرهای ‌نمایشی با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا در نظر دارد با هدف حمایت از فعالیت هنرمندان برای تولید و عرضه آثار نمایشی و همچنین تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه تعدادی نمایش را برای بازتولید و یک اجرا جهت ضبط حرفه ای و پخش از بسترهای ‌ارائه آثار در فضای مجازی مورد حمایت قرار دهد. گام نخست این طرح، شامل تعدادی از آثاری خواهد بود که در بهمن و اسفند ۹۸ و فروردین، مهر و آبان ۹۹ بر اساس مستندات در تهران و استان ها آماده اجرا بودند و به خاطر تعطیلی فعالیت ها از روند تولید واجرا باز ماندند.

شرایط و اولویت ها:

۱- این حمایت مربوط به آثاری است که فرایند تولید آنها در بهمن، اسفند ۹۸ و فروردین، مهر، آبان ۹۹ انجام شده اما اجرا نشده اند و امکان باز تولید آنها در یک بازه زمانی حداکثر ۱۵روزه برای یک اجرا و ضبط تصویری قابل انجام باشد.

۲- آثار به لحاظ طراحی تولید و اجرا، امکان رعایت بیشترین حد از پروتکل‌های بهداشتی در فرایند تمرین و اجرا را داشته باشند.

۳- اولویت انتخاب با آثاری است که متن آنها ایرانی باشد.

۴- محدودیتی برای ارائه آثار عروسکی و کودک‌ و نوجوان وجود ندارد.

۵- آثار اجتماعی با رویکرد امیدبخش در اولویت انتخاب خواهد بود.

۶- آثار کمدی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

پخش آثار:

پس از ضبط حرفه‌ای با کیفیت آثار نمایشی در توافق با کارگردان، پخش اثر از سامانه های موجود انجام خواهد شد.

حمایت‌ها:

۱- مبلغ حمایت از هر اثر تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال است که با توجه به وجوه مختلف تولید اثرِ نمایشی تعیین خواهد شد.

۲- در تهران علاوه بر تماشاخانه‌هایی که قرار بر اجرای اثر در آن مکان بوده، با توجه به تقاضاها در صورت موافقت مدیران تالارهای تحت پوشش اداره‌کل ‌هنرهای‌نمایشی (مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر) امکان استفاده از این تالارها نیز برای اجرا و ضبط آثار وجود دارد.

فرایند ثبت تقاضا:

ثبت تقاضا از طریق مراجعه به بخش حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی در درگاه ایران تئاتر به نشانی (http//www.theater.ir) از تاریخ ۱۵ آذر تا ۳۰ آذر ۹۹ امکان پذیر خواهد بود.

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل thmajazi@gmail.com و شماره تلفن‌های ۵-۶۶۷۰۵۱۰۱ (داخلی ۲۱۴) و۶۶۷۳۱۴۱۹ با واحد توسعه فعالیت‌های هنرهای‌نمایشی در فضای مجازی ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.