شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

رضا ناجی:

اینکه فیلم به اصطلاح هنری بازی کنیم که صد نفر هم آن را نبینند، اصلاً منطق ندارد

رضا ناجی در هجدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران

سینماپرس: «مهم‌تر از شرکت یا کسب جایزه از جشنواره‌های خارجی این است که برای مردم تکراری نشویم و کاری کنیم که مخاطب همچنان دوستمان داشته باشد.»

به گزارش سینماپرس، رضا ناجی برنده جایزه بازیگری جشنواره برلین با بیان این مطلب به «جوان» گفت: در سال‌های اخیر خیلی‌ها دست و پا می‌زنند برای اینکه ولو در بخش فرعی یک جشنواره گمنام حضور پیدا کنند ولی همین‌ها کمترین اهمیتی برای مخاطب داخل قائل نیستند. بازیگر «آواز گنجشک‌ها» ادامه داد: فیلمسازی که در نخ جشنواره‌ها باشد نمی‌تواند رشد کند و حالا که کرونا آمده و خیلی از جشنواره‌های خارجی تعطیل شده تازه معلوم شده چقدر میان سینمای جشنواره‌ای و مخاطب فاصله افتاده است.

بازیگر «باران» و «بید مجنون» تأکید کرد: سینمای ایران قبل از کرونا هم در بهترین حالت مخاطبان پرفروش‌ترین فیلم‌هایش به ۱۰ میلیون نفر نرسید. دلیلش این است که یک توهم غلط را در سینما شکل دادند که فیلمسازی برای مخاطب عام کاری سطح پایین است و باید به دنبال محافل جشنواره‌ای بود، در صورتی که هر فیلمی ابتدا باید مخاطب خود را در وطنش پیدا کند و بعد برود به سمت جذب مخاطب آن طرفی.

این بازیگر ادامه داد: پای حرف و شعار که باشد همه خود را وطن‌پرست می‌دانیم و از تاریخ چندهزارساله می‌گوییم ولی وقتی می‌خواهند فیلم بسازند از همان پیش‌تولید می‌روند دنبال لابی و رونمایی برای پیدا کردن جشنواره خارجی. به گفته این بازیگر پیشکسوت متأسفانه این روند غلط باعث شده است در سال‌های اخیر در هیچ جشنواره مطرح دنیا جایزه نگیریم و به جشنواره‌های کم نام و نشان بسنده کنیم.

رضا ناجی پیرامون تازه‌ترین کارهای بازیگری خود گفت: آخرین فیلم‌هایی که بازی کردم و یکی‌شان سال قبل اکران شد «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی و دیگری «آپاچی» به کارگردانی آرش معیریان است. فیلم «قلعه عشق» را که در جمهوری آذربایجان ساخته شد نیز در نوبت اکران دارم.

ناجی خاطرنشان ساخت: من هیچ واهمه‌ای ندارم که در فیلم‌های طنزی بازی کنم که مخاطب آن‌ها را ببیند، وگرنه اینکه فیلم به اصطلاح هنری بازی کنیم که صد نفر هم آن را نبینند، اصلاً منطق ندارد. از مهم‌ترین فیلم‌های رضا ناجی می‌توان به «بچه‌های آسمان»، «آواز گنجشک‌ها»، «ترنج»، «باران» و «باد در علفزارها می‌پیچد» اشاره کرد. ناجی بازیگری را از سال ۱۳۴۱ خورشیدی آغاز کرد و با بازی در فیلم‌های مجید مجیدی به شهرت رسید. وی با دریافت جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره برلین ۲۰۰۸ به اوج شهرت خود رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.