دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

انفعال مدیران فرهنگی و فقدان تولید اثر برای قهرمانان ملی/۳

بهمنی: مدیران سینمایی با بی مهری هرچه تمام تر طی یک سال گذشته هیچ اقدامی برای تولید فیلمی با محوریت حاج قاسم انجام ندادند/ مدیران با سینمای استراتژیک در تضادند!

حمید بهمنی در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما گفت: متعجبم که مدیران سینمایی با بی مهری هرچه تمام تر طی یک سال گذشته هیچ اقدامی برای تولید فیلمی با محوریت حاج قاسم انجام ندادند؛ سردار سلیمانی شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار در سراسر جهان بود و اگر این مرد بزرگ متعلق به هر کشور دیگری بود تاکنون ده ها اثر سینمایی در رابطه با زندگی، دیدگاه و اندیشه هایش تولید کرده بودند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حداقل کاری که مدیران سینمایی برای اولین سالگرد شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی می توانستند انجام دهند سفارش کار به یکی از فیلمسازان متعهد، انقلابی و ولایتمدار برای تولید اثری درخور شأن این شهید والامقام بود اما آن ها حتی از این کار هم دریغ کردند.

وی سپس با بیان اینکه مدیران با سینمای استراتژیک در تضادند تصریح کرد: مدیران سینمایی طی سال های اخیر ثابت کرده اند که دغدغه پرداختن به موضوعات مهم اعتقادی، دینی، انقلابی و ملی را ندارند. راهبرد استراتژیک برایشان تعریف نشده است و به همین علت است که سینمای ایران به شدت در حوزه تولید آثار ارزشمند استراتژیک و انقلابی کم کار است.

این سینماگر متذکر شد: سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به قهرمانان ملی و انقلابی بدهکارند!؛ ما شخصیت های بزرگ زیادی را داریم که زندگی هر کدام شان می تواند دستمایه تولید ده ها اثر سینمایی و تلویزیونی شود اما به جای پرداختن به زندگی و آرمان ها و تفکرات و دغدغه های آن ها دست به تولیدات نازل و سخیف و ضد ارزش می زنیم!

بهمنی با تأکید بر اینکه وضعیت به گونه ای شده که هنرمند هرچه بی درد تر و غیرمتعهدتر و خنثی تر باشد شرایط کار و پول برایش بیشتر فراهم است خاطرنشان کرد: این همه فیلم های خنثی، پوچ و بی هویت نشان دهنده این وضعیت اسفبار است! بی شک چنین شرایطی در راستای نفوذ فرهنگی بیگانگان در کشور ما است. تأثیر نفوذ را به خوبی در وضعیت تولیدات امروز سینمای کشور شاهد هستیم و تنها کاری که از دست ما بر می آید افسوس خوردن است و بس!

وی در همین راستا وضعیت سینما و تلویزیون کشور را سرگردان و معلق توصیف کرد و تأکید نمود: ما باید در آثار سینمایی و تلویزیونی مان مباحث اعتقادی، انقلابی، دینی و ولایی را ترویج کنیم. باید روحیه همگرایی و شهادت طلبی را ایجاد کنیم اما افسوس که بی دغدغگی و ندانم کاری مدیران فرهنگی و سینمایی مانع این مسأله می شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «گلوگاه شیطان» در پایان این گفتگو یادآور شد: بنده شخصاً طی یک سال گذشته چند فیلمنامه کوتاه برای سردار سلیمانی نوشتم و به مراکز متعددی ارائه کردم اما کسی با ساخت آن ها موافقت نکرد تا در نهایت یکی از آن ها را با هزینه شخصی ساختم تا ان شاالله در برخی پلتفرم ها در معرض بازدید عموم قرار بگیرد. من امیدوارم مدیران فرهنگی و سینمایی ما تلاش کنند به جای شعار دادن و وعده های مختلف برای حمایت از سینمای ارزشی در عمل از سینمای استراتژیک حمایت کنند و اینطور سینماگران دغدغه مند انقلابی را به حال خود رها نکنند و بیش از این موجبات ولنگاری فرهنگی در کشور را فراهم نیاورند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.