یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

وقتی آقازادگان به مواجهه با منافع ملی می آیند؛

پشت پرده ماجرای مظلوم نمایی از یک «افسر جنگ نرم دشمن» به سرپرستی «رییس سابق حوزه هنری»

روح الله زم

سینماپرس: پس از گذشت یک هفته از اجرای حکم روح‌الله زم، هنوز بسیاری از رسانه‌های ضدانقلاب و حامیان وی سعی دارند با پنهان کردن جنایت وی، فشارها علیه جمهوری اسلامی را افزایش دهند.

به گزارش سینماپرس، پس از آنکه روح‌الله زم به سزای جنایت و خیانتش علیه مردم ایران رسید، شایعات و ابهاماتی پیرامون چرایی و چگونه دستگیری و اعدام وی منتشر شد؛ بخشی از این شبهات توسط پدر و خانواده وی و بخش گسترده‌تر شایعات توسط رسانه‌های معاند منتشر شد.
شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و به تازگی برخی نهادها و انجمن‌ها از جمله انجمن قلم آلمان سعی کردند با پیشنهاد تغییر نام خیابانی که سفارت جمهوری اسلامی در آن قرار دارد به روح الله زم، او را روزنامه‌نگار معرفی‌کنند و از این طریق فشارها علیه ایران را افزایش دهند.   اما در ادامه بخشی از این شبهات و هجمه‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

۱. تدارک حمله به مراکز استراتژیک ایران

درحالی رسانه‌ها و جریان‌های حامی روح‌الله زم سعی کردند  روح‌الله زم را تنها یک روزنامه‌نگار و خبرنگار ساده معرفی کنند و علت اعدام وی را به انتشار چند خبر از پشت‌پرده ایران تقلیل دهند که یکی از مهمترین اقدام جنایتکارانه روح الله زم، تلاش و حمایت وی برای ساخت پهپاد و حمله موشکی به مراکز حساس و استراتژیک ایران بوده است.

۲. لیدری اغتشاشات مرگبار ۹۶ و دستور ساخت بمب دستی

یکی از اقدامات مجرمانه زم که خودش هم به آن اعتراف کرد، لیدری اغتشاشات دی ماه ۹۶ بود؛ ناآرامی‌هایی که هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل کرد. زم در آمدنیوز صراحتا دستور ساخت بمب دستی، تجمع و حمله به ساختمان‌ها و نهادهای دولتی را صادر می‌کرد که متاسفانه حتی چند تن در اثر توحش مزدوران اجیر شده و تهییج آنها، جان خود را از دست دادند.

۳. جاسوسی برای سرویس‌های خارجی و تلاش برای تجزیه‌طلبی

از دیگر خیانت‌هایی که روح‌الله زم انجام می‌داد و هیچ ارتباطی به رسالت خبرنگاری نداشت، ارتباط با دولت‌های خارجی متخاصم و سرویس‌های جاسوسی غربی و ...،  اعلام محل‌های تردد مدافعان حرم از جمله سردار شهید سلیمانی و حمایت از تجزیه‌طلبان بود.

۴. شایعه بی‌خبری از زمان اعدام

از ادعاهایی که پس از اعدام زم توسط خانواده‌اش مطرح شد؛ شایعه عدم اطلاع روح‌الله زم از زمان اعدامش بود. محمدعلی زم مدعی شده بود ماموران امنیتی پرونده روز جمعه پیش از انجام آخرین ملاقات خانواده با روح‌الله زم از آن‌ها خواسته بودند درباره تایید حکم اعدام چیزی پسرش نگویند؛ این درحالی است که دادستانی تهران تاکید کرد اجرای حکم هم پس از ابلاغ به وکیل متهم و رعایت کلیه ضوابط و مقررات صورت گرفته است.


۵. شایعه مبادله روح‌الله زم 

یکی دیگر از ادعاها بحث مبادله روح‌الله زم با یکی از اتباع کشورهای خارجی توسط قوه قضاییه بود، اما یک منبع آگاه در قوه قضائیه اظهارنظر مطرح شده در خصوص اینکه قوه قضائیه به دنبال مبادله روح‌الله زم بوده را نیز از اساس دروغ دانست و گفت: این موضوع نیز شبیه حجم بزرگی از دروغ‌های کانال آمد نیوز است.

۶. قدیس نمایی از فردی که از اهانت به اهل بیت(ع) اِبایی نداشت

خانواده روح‌الله زم در این مدت سعی کردند تا موضوع را احساسی کنند؛ در یکی از این موارد محمد علی زم نوشت: «با حدود دو ساعت معطلی در سرمای سوزان جلوی در زندان (اوین) مقارن وقت مغرب به اتاق ملاقات راه یافتیم. دقایقی بعد از دیدار وقت نماز شد، بچه‌ها و روح‌الله درخواست جماعت کردند، به‌قدری نور وجودش را گرفته بود خجالت کشیدم جلو بایستم. تعارفش کردم حتی خواستم عبا بر دوشش بیاندازم، تواضع کرد و بوسید. همراه او و خانواده بدون شرکت مأموران در جماعت، نماز خواندیم. اما نماز عجیبی از کار درآمد!» یا در بخشی دیگر به نقل از پسرش عنوان کرد: « ...من با خدا معامله کرده و با استخاره به این راه آمدم، هیچ نگرانی ندارم فقط این‌ها من رو تا کربلا آوردند، اما نگذاشتند زیارت کنم، گفتم نگران نباش امام حسین در قلب طالبان زیارتش هست، امام پیش توست….»

اما درحالی این خاطره‌سرایی و داستان نمازجماعت و دلخوری از ممانعت از سفر روح‌الله زم به کربلا مطرح شد که مرور مطالب منتشر شده در کانال تلگرام آمدنیوز نه تنها نشان از ارادت وی به اهل بیت(ع) اعتقادات و مفاهیم دینی ندارد بلکه انتشار مطالب و پست‌هایی توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان و شیعیان یکی از محورهای کلیدی کانال آمدنیوز روح الله زم بود.

۷. مظلوم‌نمایی برای کسی که گرای تحریم‌ها را می‌داد

همچنین درحالی برخی با انتشار تصاویر کودکی روح‌الله زم و یا دختر وی، سعی در تحریک احساسات مردم دارند، که روح‌الله زم با اقدامات و گرا دادنش به تحریم‌کنندگان بیشترین مشکلات را برای بیماران و به خصوص کودکان معصومی که با کمبود دارو مواجه بودند، به وجود آورد.


سمت راست تصاویر مظلوم‌نمایی ضدانقلاب برای روح‌الله زم، تصویر سمت چپ شرایط سخت کودکان بیمار کشورمان

۸. تهیه فیلم فقط برای رئیس قوه!

محمدعلی زم همچنین مدعی شد که به پسرش قول دادند که فیلم اعترافاتش درباره جاسوسی، لو دادن مقر شهید سلیمانی و نوشتن اسامی اپوزیسیون(روی تخته وایت‌بُرد که در تلویزیون  پخش شد) صرفاً برای اطلاع آقای رئیسی تهیه می‌شود و هیچ استفاده دیگری ندارد و پسرش گول خورده که این صحبت‌ها را جلوی دوربین بیان کرده، این شایعه هم با واکنش شدید مقامات قضایی ایران مواجه شد و  یک منبع آگاه در این باره تاکید کرد این اعترافات روح‌الله زم در جریان جلسات دادگاه و در حضور وکیلش(که فیلم آن هم رسانه ای شده) و همچنین در سایر گفت‌وگوی های انجام شده با وی طی ماه‌های گذشته به صورت مکرر مطرح شده و چیز جدید نبوده است.

۹. سوء استفاده از نام آیت‌الله سیستانی
جریان معاند همچنین سعی کرد تا القاء کند از آن جایی که آمدنیوز جریانی اعتقادی بوده و به مرجعیت عراق اعتماد داشته، روح‌الله زم درخواست آیت‌الله سیستانی را برای سفر به عراق پذیرفته و ایران با بی‌اخلاقی و سوءاستفاده از مرجعیت عراق، زم را دستگیر کرده است.
اما به تازگی بیت آیت‌الله سیستانی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب این دروغ بزرگ و ادعاهای مطرح شده از سوی حامیان زم، این عملیات فریب آنها را خنثی کرد.

این شبهات و شایعات از سوی محمدعلی زم مسبوق به سابقه بوده، محمدعلی زم درست در زمانی که مدعی بود هیچ ارتباطی با پسرش ندارد، با استفاده از روش‌های گوناگون با روح‌الله زم ارتباط می‌گرفت تا جایی که حتی در فیلم موجود از ارتباط وی با پسرش، نگران تعداد نفرات عضو شده در کانال او بود و قابل تأمل آنکه در همان مقطع زمانی پستی در فضای مجازی منتشر کرد و از پسرش و اقدامات ضدانقلابی و ضدامنیتی نامبرده اعلام برائت جست؛ به نظر می‌رسد اینگونه اظهارنظرهای وی بیشتر احساسی و غیرمنطقی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.