سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

حبیب دهقان‌نسب:

قصه و فیلمنامه است که حرف اول را می‌زند/اگر بخواهیم مخاطب را با هر ترفندی گول بزنیم و بخندانیم، جالب نیست!

حبیب دهقان نسب در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: بازیگر سریال‌های تلویزیون گفت: همیشه گفته‌ام که قصه و فیلمنامه است که حرف اول را می‌زند. وقتی قصه جذاب باشد و بتوان بازیگران کاربلدی را نیز دورهم جمع کرد، در جذب مخاطب موفق‌تر عمل می‌کنیم.

به گزارش سینماپرس، سریال‌های ایرانی حتی در دوران کرونا یکی یکی در مرحله ساخت قرار می‌گیرند تا آنتن سیما در این ایام خالی از مجموعه‌های نمایشی نباشد. همچنان که در حال حاضر نیز سریال‌هایی به ظاهر متنوع و قصه‌هایی نسبتا متفاوت درحال پخش هستند.

هرچند به مراتب این قصه‌های طنز و کمدی هستند که می‌توانند بیش از بقیه بار تلخی این روزها را کمتر کنند؛ منتها اگر محصولاتی با کیفیت مناسب و با تیمی حرفه‌ای ساخته شوند این ماجرا رنگ و بوی بهتری هم به خود خواهد گرفت. درحال حاضر چنین خلأیی نیز در کنداکتور سیما وجود دارد.

قصه و فیلمنامه است که حرف اول را می‌زند

حبیب دهقان‌نسب، بازیگر سریال‌های متعدد تلویزیونی که تجربه بازی در سریال‌هایی با قصه‌های متفاوت را در کارنامه دارد به آنا گفت: مخاطب در همه حال از سریال خوب استقبال می‌کند و شاید این در مورد آثار طنز جدی‌تر باشد؛ البته اگر بخواهیم مخاطب را با هر ترفندی مثل ساخت سریال‌های طنز معمولی و داستان‌های غیراستاندارد گول بزنیم و بخندانیم، جالب نیست.

همیشه گفته‌ام که قصه و فیلمنامه است که حرف اول را می‌زند. وقتی قصه جذاب باشد و بتوان بازیگران کاربلدی را نیز دورهم جمع کرد، تجربه نشان داده که در جذب مخاطب موفق عمل کرده است.

بازیگر سریال طنز «جاده قدیم» تأکید داشت: البته مجموعه‌های نمایشی طنز و کمدی لازمه حال مخاطب است همچنان که ما شاهد فعالیت طنزنویسان قابل و بازیگران کاربلدی هم هستیم. بنابراین این ژانر از پتانسیل بالقوه‌ای برخوردار است.

دهقان‌نسب افزود: آنچه مهم است ساخت و ساز قابل تأمل و کیفیتی است که باید قصه به همراه داشته باشد. همیشه گفته‌ام که قصه و فیلمنامه است که حرف اول را می‌زند. وقتی قصه جذاب باشد و بتوان بازیگران کاربلدی را نیز دورهم جمع کرد، تجربه نشان داده که در جذب مخاطب موفق عمل کرده است.

ملودرام‌ها در ساخت و ساز پیشروتر از طنز شده‌اند

بازیگر «مختارنامه» به اولویت‌های سریال‌سازی در ایام کرونا اشاره داشت و گفت: در دوران کرونا چه بسا مردم به سرگرمی بیشتری نیاز دارند که مصادیقش را می‌توان در نشاط و طنز سریال‌های سرگرم‌کننده کمدی بیشتر دید. وجود اینها لازمه شرایط بحرانی است اما تأکید می‌کنم مخاطب از کار بی‌کیفیت استقبال نمی‌کند.

وی گذری نیز به تولیدات نمایشی مبتنی بر درام و ملودرام داشت و گفت: اینجور سوژه‌ها در ارتباط‌گیری با مخاطب براحتی می‌توانند موفق عمل کنند چون قالبی مثل درام، نشأت گرفته از قصه‌های زندگی مردم است و با زندگی ما در ارتباط تنگاتنگی قرار دارد. مخاطب خودش را در این مجموعه‌ها بهتر می‌بیند و بالتبع استقبال بهتری هم دارد.

در دوران کرونا چه بسا مردم به سرگرمی بیشتری نیاز دارند که مصادیقش را می‌توان در نشاط و طنز سریال‌های سرگرم‌کننده کمدی بیشتر دید. وجود اینها لازمه شرایط بحرانی است.

این هنرمند اینگونه نیز اعتقاد داشت: به نظرم در دوران فعلی ملودرام‌ها در ساخت و ساز پیشروتر از طنز شده‌اند همینگونه هم که شاهد استقبال بهتری از سمت مخاطب هستند.

من بازیگر هم وظیفه دارم که کار کنم

وی با اشاره به فعالیت هنرمندان در دوران کرونا نیز یادآور شد: نمی‌توان کارها را تعطیل کرد و جلوی دوربین نرفت. بالاخره باید معیشت و زندگی را هم چرخاند. منتها همه چیز بستگی به پیشنهادها دارد.

حبیب دهقان‌نسب همچنین تأکید کرد: در این روزها تولیدات چه در سینما و تلویزیون کمتر شده؛ اما بازیگر پیشنهاد خوب را با رعایت پروتکل‌ها رد نمی‌کند. ضمن اینکه من بازیگر هم وظیفه دارم که کار کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.