یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

راهکار برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا/۳

ناجی: وظیفه مدیران فرهنگی حمایت مالی از یکایک اهالی فرهنگ و هنر است

رضا ناجی

سینماپرس: رضا ناجی بازیگر سینما با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: سر پروژه های سینمایی افراد زیادی حضور دارند و بازیگران هم مجبور هستند بدون ماسک جلوی دوربین بروند و همین باعث می شود میزان ابتلا به کرونا در بین اهالی سینما بسیار زیاد شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «بچه های آسمان» و «باد در علفزار می پیچد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا زمانی که کرونا از بین نرفته و واکسن آن وارد کشور نشده باشد بازگشایی سینماها و ادامه تولیدات فیلم ها به ضرر یکایک اهالی سینما است.

وی ادامه داد: دولت باید در اولین گام برای مصونیت آحاد افراد جامعه واکسن تهیه کند تا پس از آن خود به خود همه کارها از جمله کار سینما، تئاتر و... به روال عادی باز گردد. ما باید بدانیم در این شرایط کنونی هر کاری که بخواهد به صورت جمعی انجام شود ریسک و اشتباه بزرگی است. از بازگشایی سالن های سینما گرفته تا تولید فیلم ها و برگزاری جشنواره ها و... همه غلط است و مدیران هرگز نباید اجازه چنین کارهایی را بدهند.

این سینماگر با اشاره به اینکه برخی افراد در حالی دم از بازگشایی سالن های سینما می زنند که تجربه ثابت کرده جمع شدن افراد در محیط های سربسته به شدت خطرناک است اظهار داشت: تا زمانی که واکسن کرونا وارد کشور نشود و به یکایک مردم تزریق نشود نباید شاهد اتفاقاتی نظیر بازگشایی سالن های سینما باشیم.

ناجی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: وظیفه مدیران فرهنگی حمایت مالی از یکایک اهالی فرهنگ و هنر است. آن ها باید به خانواده سینما که این روزها در بیکاری و بلاتکلیفی به سر می برد کمک مالی کنند. ما مدت ها است که کار نمی کنیم. مدیران باید بدانند در بین خانواده سینما تنها چند نفر معدود هستند که وضع مالی شان عالی است و اگر چند سال هم کاری نداشته باشند خللی در کارشان وارد نمی شود اما وضعیت بقیه اهالی سینما اسفبار است.

وی در پایان این گفتگو افزود: برخی هنرمندان از سر ناچاری و برای گذران زندگی مجبور می شوند ریسک کرده و سر پروژه های سینمایی و تلویزیونی بروند و جان خودشان و خانواده شان را به خطر بیندازند که متأسفانه در این میان شاهد بودیم بسیاری از چهره های سینمایی یا به این بیماری مبتلا شدند یا فوت کردند از این رو من امیدوارم مدیران سینمایی با اهتمام جدی و دغدغه مندی تلاش خود را به کار ببرند تا زمان اعلام رسمی پایان کرونا هیچ جمع سینمایی شکل نگیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.