شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

رامین ناصرنصیر:

می‌توان به شکلی ظریف و هنرمندانه مشکلات را طوری دراماتیزه کرد که به اصطلاح آیینه دق مردم نشود

رامین ناصرنصیر در نشست خبری فیلم سینمایی «سلفی با رستم»

سینماپرس: نقد آسیب‌هایی که ساختارهای وارداتی از غرب به جوامع وارد کرده‌اند از جمله زمینه‌های تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی جذاب است، منوط به اینکه روی فیلمنامه‌های آن‌ها کار پژوهشی دقیق انجام گیرد.

به گزارش سینماپرس، رامین ناصرنصیر بازیگر باسابقه با بیان این مطلب به «جوان» گفت: اخیراً درگیر بازی در فیلم «ساکن خیابان فرشته» به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه‌کنندگی و بازی محمدرضا شریفی‌نیا بوده‌ام که داستانی درباره شرکت‌های بیمه دارد و من هم در آن نقش رئیس یک اداره بیمه را بازی می‌کنم.

ناصرنصیر ادامه داد: ساختارهای بیمه‌ای در ظاهر برای کمک به مردم راه‌اندازی شده‌اند و با وجود آنکه بیمه‌های خوب و قوی هم داشته‌ایم ولی کم نیستند شرکت‌های بیمه‌ای که هنگام پول گرفتن از مردم مدام بر کارآمدی خود تأکید می‌کنند ولی هنگام عمل به تعهدات طفره می‌روند. این بازیگر افزود: اینکه سینما و تلویزیون تلاش کنند چنین ساختارهایی را به چالش بکشند و از ایرادهای آن‌ها بگویند، خیلی می‌تواند در حل مشکلات کمک کند. به هر حال داستانگویی اغلب در سینما و تلویزیون است ولی اینکه داستانی انتقادی بگوییم و یک ایراد را کالبدشکافی کنیم، ارزش به شمار می‌رود. بازیگر «زیر آسمان شهر» و «چراغ جادو» خاطرنشان ساخت: شاید یکی از دلایلی که مخاطبان در سال‌های اخیر کمتر از تولیدات سینمایی و تلویزیونی استقبال می‌کنند همین باشد که درام‌های پرتعلیق با محوریت مسائل مبتلابه جامعه ایرانی تولید نمی‌شود و اگر در این زمینه تلاش شود، قطعاً با افزایش تدریجی مخاطب نیز روبه‌رو خواهیم بود.

بازیگر «مربای شیرین» و «آشوب» تأکید کرد: در گوشه و کنار جامعه مشکل و مسئله و دغدغه مردمی فراوان است که اگر فقط بخشی از آن‌ها وارد سناریوهای سینما و تلویزیون شود، شاید هم کلی اثر تازه داشته باشیم و هم اینکه در درازمدت با حل مسائل روبه‌رو شویم، البته معنای این حرف این نیست که در این آثار تلخی و بدبختی غلبه داشته باشد بلکه به نظرم می‌توان به شکلی ظریف و هنرمندانه مشکلات را طوری دراماتیزه کرد که به اصطلاح آیینه دق مردم نشود. مردم خودشان به قدر کافی مشکلات دارند و دوست ندارند واقعیت و تلخی به همان شکل برایشان بازنمایی شود بلکه ترجیح می‌دهند تماشاگر یک درک تازه از هستی و جامعه داشته باشد. این بازیگر عنوان کرد: کرونا موجب کاهش نسبی تولید هم در سینما و هم در تلویزیون شده و این مسئله خودش مشکلات فراوانی را برای اهالی هنر ایجاد کرده است، این مشکلات خودش می‌تواند زمینه‌ای باشد برای داستان‌پردازی در قالب یک فیلم که مردم دست‌کم درباره هنرمندان بیشتر بدانند.

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.