دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

سینمای ایران؛

چند پیام تسلیت در پی درگذشت «اصغر عبداللهی»

اصغر عبداللهی

سینماپرس: بنیاد سینمایی فارابی و کانون کارگردانان سینمای ایران درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه نویس سینما را تسلیت گفتند.

به گزارش سینماپرس، در پی درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه‌نویس سینمای ایران مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و کانون کارگردانان سینمای ایران، در پیام هایی جداگانه درگذشت این هنرمند را تسلیت گفتند.

در پیام علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«در نهایت اندوه و تاسف، یکی دیگر از نویسندگان نجیب، فهیم و وزین سینمای ایران از جمع یارانش جدا شد.

مردی مهربان و خوش قریحه که بارها با قلمش، به یاری فیلمسازانی از نسل‌های مختلف آمد و سبب شد تا آثار درخشانی در کارنامه آنها به ثبت برسد. اگرچه
اصغر عبداللهی با لطافت و خون گرمی جنوبی‌اش، مشتاقان فرهنگ را به وجد می آورد ولی با پشتکاری وصف‌ناپذیر، سال‌ها نوشت و به حق، «مرد قدیمی فیلمنامه‌نویسی» لقب گرفت.

فقدان این نویسنده، فیلمنامه‌نویس و فیلمساز، به تلخی‌های سال ۹۹ جامعه هنری افزود و حسرتِ هجرانش را بر دل‌های دوستدارانش، بر جای نهاد.
ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره اش، از درگاه خداوند متعال، برای روح سترگش، آرامش و برای خانواده و یارانش، صبرِ جمیل، مسئلت می‌نمایم.»

کانون کارگردانان سینمای ایران

در پیام‌تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران هم آمده است:

«اصغر عبداللهی هم رفت. هنوز داغ درگذشت کامبوزیا پرتوی، پرویز پورحسینی، چنگیز جلیلوند و دیگر همکاران سینمائی التیام نیافته که خبر می رسد یکی دیگر از یاران سینمایی مان را از دست دادیم. اصغر عبداللهی قصه پرداز و فیلمنامه نویس که بسیاری از همکاران ما خاطره شیرین همکاری هایشان با او را فراموش نکرده اند، پس از یک یک سال تحمل بیماری از دنیای ما رفت تا در جهانی دیگر در کنار دوستان و همکارانش به آرامش ابدی برسد. درگذشت این قصه پرداز مهربان، خوش خُلق و کم نظیر را به همسر گرامی و خانواده محترمش تسلیت می گوئیم و برای باز ماندگانش آرزوی صبر و آرامش می کنیم.»

اصغر عبداللهی فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و داستان‌نویس که چند سالی بود از سرطان رنج می‌برد، ۷ دی در سن ۶۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.