سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶

انسیه شاه‌حسینی:

«حاج قاسم» به این احتیاج ندارد که ما برایش تبلیغ کنیم/ما به شناخت او و بهره بردن از منظومه فکری و جهان معنوی‌اش احتیاج داریم

قاسم سلیمانی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی از ضرورت ساخت آثار نمایشی درباره حاج قاسم سلیمانی سخن گفت و اینکه همین آثار تاکنون او را به داخل خانه‌ها برده است.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما و از داوران یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی در گفتگو با مهر درباره ضرورت و تأثیرگذاری انعکاس و جلوه شهید قاسم سلیمانی در عالم هنر بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی از سال ۱۳۵۷ در جریان انقلاب، فرد فعالی بود و در دوران جنگ تحمیلی، ۸ سال حضور داشت و در صف مدافعان حرم فعالیت کرد و این فعالیت‌ها ضرورت ساخت آثار مرتبط را قطعیت می‌بخشد.

وی ادامه داد: حتی او در فاصله بین پایان جنگ ایران و عراق و قضیه دفاع از حرم، کارهای جهادی متعددی در سراسر ایران، از بلوچستان گرفته تا کردستان انجام داده بود؛ اما تمام این‌ها زمانی بیشتر دیده شد که تلویزیون به میدان آمد و با مستندهایی که پخش کرد، آن‌هایی که خبر نداشتند چنین شخصیتی وجود دارد، از طریق رسانه با او آشنا شدند. همین قضیه لزوم پرداختن هنری و رسانه‌ای به شخصیتی مثل شهید سلیمانی را به خوبی نشان می‌دهد.

وی افزود: هر بار که از سردار سلیمانی مستند یا مصاحبه‌ای پخش می‌شد، آشنایی افراد عادی با او هم افزایش پیدا می‌کرد و او دیگر به داخل خانواده‌ها نفوذ پیدا کرد.

شاه‌حسینی درباره فعالیتی که هنرمندان برای شناساندن شهید قاسم سلیمانی بعد از شهادت او باید انجام دهند در قالب سریال و اثر نمایشی اضافه کرد: همان طور که توسط رسانه، سردار سلیمانی برای عموم جامعه ایران معرفی شد، حالا اگر شخصیتش دراماتیزه شود، یعنی به صورت قصه، نمایش و فیلم در بیاید، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به قالب مستند خواهد داشت.

این فیلمساز دفاع‌مقدس درباره یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی هم ادامه داد: ما در جریان داوری‌های این رویداد حدود ۱۰۰ مستند عالی درباره شهید سلیمانی دیدیم که به عنوان داور واقعاً نمی‌دانستیم کدام را باید انتخاب کنیم. این مستندها به قدری جذاب بودند که ما در جایگاه داوری نمی‌دانستیم به‌واقع باید کدام را برتر از بقیه ارزیابی کرد. هر کدام از این کارها لحظه و صحنه جذابی داشتند که بسیار جالب توجه بود.

وی ادامه داد: من داور خیلی از جشنواره‌ها بوده‌ام؛ از جشنواره‌های موضوعی تا جشنواره فجر و حتی همین صدا و سیما؛ اما هیچ‌کدام به اندازه این جشنواره دارای فیلم‌های زیبا، مؤثر و جذاب نبود. من تماشای بهترین آثار را در یک جشنواره با همین رویداد مربوط به یادواره شهید سلیمانی تجربه کردم و شاید این از برکت وجود خود حاج قاسم بود. این تنها جشنواره‌ای بود که به‌رغم کار فشرده برای داوری، انسان را خسته نمی‌کرد.

شاه‌حسینی در پایان گفت: حاج قاسم به این احتیاج ندارد که ما برایش تبلیغ کنیم، بلکه ما به شناخت او و بهره بردن از منظومه فکری و جهان معنوی‌اش احتیاج داریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.