چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

در ایام «فجر» ؛

«نقد سینما» با تغییرات ویژه روی آنتن می‌رود

برنامه «نقدسینما»

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «نقد سینما» از ویژگی‌های این برنامه در ایام جشنواره فیلم فجر و رویکردهای آن سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، یوسف بچاری تهیه‌کننده برنامه «نقد سینما» درباره تاثیر کرونا بر شرایط تولید این برنامه در ایام جشنواره فیلم فجر به خبرنگار مهر بیان کرد: قطعاً موارد مختلفی از ساعت پخش تا نوع برنامه سازی و دعوت از مهمانان تحت تاثیر کروناست و به دلیل محدودیت‌ها به جای اینکه برنامه را زنده روی آنتن ببریم تولیدی پخش می‌کنیم.

وی درباره اینکه چرا در دهه فجر برنامه را زنده پخش نکردند، عنوان کرد: پخش برنامه بعد از ساعت ۱۲ و حدود نیمه شب است و بعد از زمان منع ترددها پخش می‌شود که به همین دلیل عملی نبود که برنامه را زنده روی آنتن برویم. ساعت برنامه را هم نمی‌توانستیم جابجا کنیم چون سریال یا برنامه‌های روتینی قبل از آن پخش می‌شوند و کنداکتور خالی نبود.

بچاری درباره دعوت از مهمانان و ملاحظاتی که وجود دارد نیز گفت: با توجه به شرایطی که جشنواره برگزار می‌شود و سینماهای مردمی هم راه اندازی شده است کمی اوضاع بهتر است با این حال باز هم مهمانان بیشتر احتیاط می‌کنند.

وی درباره ساختار برنامه در این شب‌ها توضیح داد: طبق روال هر سال و طبق جدول جشنواره در هر برنامه ۲ فیلم اکران روز را نقد و بررسی می‌کنیم و سعی داریم بخش‌های جنبی مثل بخش رویدادها و اخبار را هم داشته باشیم و از روزنامه نگاران با سابقه‌ای که علیرضا مرادی برای میز خبر دعوت می‌کند بهره بگیریم.

بچاری افزود: برای هر فیلم یک منتقد مهمان داریم و درواقع در هر قسمت ۲ منتقد مهمان آثار را نقد و بررسی می‌کنند و هر شب یک یا دو خبرنگار مهمان برنامه هستند.

تهیه‌کننده «نقد سینما» درباره تغییرات در میز آموزش فیلمسازی افخمی توضیح داد: میز آموزش بهروز افخمی به صورت ویژه و متناسب با حال و هوای جشنواره است و تا حدی آموزش‌ها عملیاتی‌تر می‌شود درواقع بحث‌های نظری کمتر است و بیشتر انتقال تجربیات مطرح می‌شود.

بچاری درباره رویکرد امسال برنامه عنوان کرد: هنوز خیلی از فیلم‌های جشنواره پارسال اکران نشده است، مقوله اکران پیچیده بود، پیچیده‌تر هم شده است. کار نقد سینما فرهنگ‌سازی است و اینکه از زاویه‌های مختلفی درباره یک فیلم صحبت می‌شود تا بیننده‌ها عادت کنند فیلم را جدی بگیرند که بدانند چه کالایی را مصرف می‌کنند همانطور که درباره یک برند کالایی تحقیق می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: فرهنگ‌سازی درباره فیلم به‌عنوان یک کالای فرهنگی صورت می‌گیرد و حتی اگر مخاطب فیلم‌ها را ندیده باشد و اکران نشده باشند اما باز هم تلاش داریم عادت کند که کالای فرهنگی مورد نظرش را بشناسد.

برنامه «نقد سینما» با اجرای علیرضا مافی و تهیه کنندگی یوسف بچاری هر شب بعد از خبر ۲۴ شبکه پنج پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.