دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

به مدت سه شب؛

«کلاغ‌ها می‌میرند» روی صحنه می‌رود

نمایش کلاغ‌ها می‌میرند

سینماپرس: نمایش «کلاغ‌ها می‌میرند» به کارگردانی مشترک غزاله لطیفی و احمد چراغی‌فرد از ۲۳ تا ۲۵ بهمن‌ماه در سالن آژمان میزبان تماشاگران تئاتر خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، نمایش «کلاغ‌ها می‌میرند» به نویسندگی فاضل قنادی و کارگردانی مشترک احمد چراغی‌فرد و غزاله لطیفی، در فاز نخست اجراهای عمومی خود طی روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه ساعت ۱۹ در سالن آژمان روی صحنه می‌رود. همچنین ۲ کارگردان نمایش، طراح و تهیه‌کننده‌ این اثر نیز هستند.

در خلاصه‌ داستان نمایش آمده است: ستاره زمان تولد خود، مادرش را از دست می‌دهد و پدرش نیز او را رها می‌کند. پدربزرگ ستاره سرپرستی او را بر عهده می‌گیرد، ولی بقال محله در کودکی به او تعرض می‌کند. در این شرایط بحرانی، پدربزرگ، ستاره را به خانه‌ بخت می‌فرستد اما شوهرش با زن همسایه به او خیانت می‌کند. ستاره برای انتقام از بخت خود، سه نفر را به قتل می‌رساند و محکوم به اعدام می‌شود، بی‌ آنکه به آرزوهایش رسیده باشد.

بنا به گفته‌ غزاله لطیفی، این نمایش که به شیوه رئالیسم اجتماعی اجرا خواهد شد، روایتی متفاوت از ناهنجاری اجتماعی و تعرض به حقوق انسان‌هاست که این مساله در مورد حقوق زنان بیش‌تر دیده می‌شود.

همچنین احمد چراغی‌فرد نیز در این باره عنوان کرد: نقض حقوق انسان‌ها تنها شامل تعرض و تجاوز نیست. از آغاز خلقت، انسان وارد خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن جامعه می‌شود و حقوقی برای او شکل می‌گیرد. در این نمایش می‌بینیم وقتی مادر ستاره می‌میرد و پدرش او را رها می‌کند، دیگر نمی‌تواند فرزندش را به تعالی برساند. زمانی که به ستاره تجاوز می‌شود، نمی‌تواند این معضل را در جامعه‌ اسلامی و نزد سرپرست جدیدش پدربزرگ به راحتی مطرح کند. در واقع ستاره از یک نطفه‌ پاک، تبدیل به فردی کاملاً از دست‌رفته می‌شود، بی‌ آنکه مشکل او آسیب‌شناسی شود تا بدانیم ریشه‌ مشکلات او کجاست.

سینا بهپور، میلاد غفوری، سجاد مژدهی، سامان مقدمی، مهری کمانگرپور، محمد جهان‌بین، آیدا کریمی، زینب نائبی و حنا فتح‌الهی بازیگران تئاتر «کلاغ‌ها می‌میرند» هستند.

فهرست عوامل نمایش عبارتند از احمد چراغی‌فرد و غزاله لطیفی طراح، کارگردان، تهیه‌کننده، فاضل قنادی نویسنده، نگین زاهدی گریم، مریم هاشم‌زاده صداگذار، مهران میانجی طراح نور، محمد جهان‌بین دستیار کارگردان، احمد چراغی‌فرد طراح صحنه، مهری کمانگرپور طراح لباس، سینا بهپور گرافیست و طراح پوستر، صبا شکوهمند عکاس، امیرحسین ملکی، علیرضا کسروی، آرمان متین هماهنگی.

تمرین‌های نمایش «کلاغ‌ها می‌میرند» از دی‌ماه ۹۸ شروع شده بود که با شیوع ویروس کرونا، مدتی به تعویق افتاد و دوباره از تیرماه سال جاری به مدت چهار ماه ادامه داشت.

علاقه‌مندان برای تماشای این اثر نمایشی می‌توانند در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ ساعت ۱۹ به سالن آژمان به نشانی میدان ولی‌عصر (عج)، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه‌ مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.