جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳

کامبیز دیرباز:

این فرمول که هر فیلمی که درباره جنگ است نمی فروشد فرمول درستی نیست!

کامبیز دیرباز در سومین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: بازیگر فیلم «خروج» گفت: اینکه بگوییم فیلم دفاع مقدسی یا آثاری با این مضمون فروش ندارند را قبول ندارم زیرا در همین سالها تنگه ابوقریب خوب فروخته است، در زمان خودش فیلم دوئل هم فروش بسیار خوبی داشت، به نظر من این فرمول که هر فیلمی که درباره جنگ است نمی فروشد فرمول درستی نیست.

به گزارش سینماپرس، کامبیز دیرباز در گفت‌وگو با میزان، پیرامون ایفای نقش در فیلم «تک تیرانداز» گفت: ایفای نقش «شهید عبدالحسین زرین» کار بسیار پیچیده و سختی بود، به طور کلی تنها ده دقیقه نوار صوتی از وی موجود بود که عمدتا خطاب به فرزندش ضبط شده بود.  

وی در همین راستا ادامه داد: نبود منبع و مرجع خاص مستند از آن شهید باعث شد تا رسیدن به نقش و نزدیک شدن به واقعیت برایم بسیار سخت شود. این نقش از آن جهت سخت تر بود که از لحاظ لهجه کمک چندانی نداشتم و آن صوت های محدود نمی‌توانست به درآوردن درست لهجه‌ام کمک کند.  

بازیگر فیلم «تک تیرانداز» درباره لهجه نهایی شهید «عبدالحسین زرین» تاکید کرد: آنچه از نوارهای ضبط شده بر می‌آمد لهجه ای بین لری و اصفهانی بود اما در نهایت با تحقیقات بیشتر و صحبت با اقوام وی تصمیم گرفتیم که کاراکتر با لهجه اصفهانی صحبت نماید.  

وی در همین رابطه ادامه داد: این شهید بزرگوار نزدیک به سی و پنج سال در اصفهان زندگی کرده بود و به همین دلیل احساس کردیم که باید آن لهجه را داشته باشد، البته لهجه ای که در فیلم آورده ایم نه چندان غلیظ است که از عرف بیرون بزند.  بازیگر فیلم «خروج» درباره رسیدن به آمادگی بدنی لازم برای حضور در فیلم «تک تیرانداز» افزود: از روزی که ما قرارداد را بستیم تا روزی که جلوی دوربین رفتیم زمان زیادی نگذشت، کلا بیست روز زمان داشتیم، در این زمان محدود من بیشترین وقتم را به تحقیق درباره این شهید بزرگوار پرداختم، در گام دوم شروع به تماشای آثار مهم سینمای جهان درباره کاراکترهای تک تیرانداز کردم، پس از آن به تماشای آثاری که داخلی ساخته شده و درباره یک شخصیت تک تیرانداز بود پرداختم که البته چندان زیاد هم نبودند.

وی در همین رابطه ادامه داد: علاوه بر این اتفاقات مدتی را هم مشغول تمرین تیراندازی بودم تا یاد بگیرم که به طور کلی یک تک تیرانداز با اسلحه چگونه برخورد می کند، آن را چطور در دست می گیرد و چگونه شلیک می کند. بیشتر زمانم در این فیلم مشغول اتفاقات فوق بودم.  

دیرباز درباره احتمال فروش بالای فیلم تک تیرانداز اضافه کرد: اینکه بگوییم فیلم دفاع مقدسی یا آثاری با این مضمون فروش ندارند را قبول ندارم زیرا در همین سالها تنگه ابوقریب خوب فروخته است، در زمان خودش فیلم دوئل هم فروش بسیار خوبی داشت، به نظر من این فرمول که هر فیلمی که درباره جنگ است نمی فروشد فرمول درستی نیست.  

وی با اشاره به وضعیت بد سینما در دوران کرونا خاطرنشان کرد: بیش از فروش فیلم تک تیرانداز به این فکر می کنم که سریعتر کرونا برود و سینما باز هم به حالت قبلی باز گردد، بتوانیم کنار هم فیلم ببنیم و از دست ماسک ها خلاص شویم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.