جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

محسن محسنی نسب:

فاجعه‌ای برای سینمای ایران اتفاق افتاده است/نمی‌دانم مسئولان چطور می‌خواهند این فاجعه را جمع کنند و پاسخ خدا را بدهند!

محسن محسنی‌نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما به انتقاد از آثار سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پرداخت.

به گزارش سینماپرس، محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره جمع بندی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره امسال را کامل دنبال کردم. ما از ابتدا به مدیران توصیه کردیم جشنواره را برگزار نکنند، چون به جز تاثیر منفی آورده‌ای برای آن‌ها ندارد. آن‌ها اگر باهوش بودند به حرف ما گوش می‌دادند و جشنواره‌ای که اینقدر برای آن‌ها مشکلات ایجاد کرده را برگزار نمی‌کردند و مانند مسئولی واقعی هزینه هایش را به افراد محتاجی که به علت کرونا بیکار شدند، می‌دادند. وی افزود: فاجعه‌ای برای سینمای ایران اتفاق افتاده است که همه فیلم‌ها سیاه و تلخ هستند. در جشنواره امسال نیز روند ساخت چنین آثاری ادامه پیدا کرد. مدیران چطور سینما را به سمت چنین فاجعه‌ای هدایت کردند و از همه بدتر اینکه در پنج فیلم امسال، قهرمان اصلی قصد خودکشی دارد. اساسا خودکشی، خط قرمزی در آموزه‌های اجتماعی است. متاسفانه امکان این وجود دارد که افراد دارای افسردگی با دیدن این آثار دست به خودکشی بزنند.

این کارگردان ادامه داد: اکران این آثار آدم را به فکر فرو می برد که چه کسانی در شوراهای نظارتی نشسته اند که چنین فیلم‌هایی ساخته می‌شوند. بدتر از آن چرا سینماگر ما سراغ سیاهی و زشتی رفته است. متاسفانه اغلب این فیلم‌های سیاه و تلخ متعلق به فیلمسازان جوان است.

محسنی نسب در ادامه بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم روانشناسانی چون دکتر حاتمی رییس سازمان روانشناسی به این ماجرا ورود کنند. از آنجایی که دکتر حاتمی در حوزه تهیه کنندگی هم فعالیت داشته کاملا به این موضوع آگاه است و می‌تواند چنین مسئله مهمی را بررسی کند. هرچه سریعتر باید جلوی این سیاهی و تلخی و ناامیدی سینما گرفته شود. اگر همینطور پیش برود سینما بی مخاطب‌تر خواهد شد و نابودی این هنر در کشور قطعی است.

این کارگردان اظهار کرد: موضوع عجیبی که باعث حیرتم شد، اکران فیلم «مامان» بود. در سینمای ما فیلمی به نام «مادر» ساخته شده است. مادر در فرهنگ ما و جهان یک موجود بهشتی، دست نیافتنی و جانشین خداوند روی زمین است. حالا تصور کنید در فیلم «مامان» تصویر بسیار زشتی از مادر نشان داده می‌شود و متاسفانه همین فیلم کاندیدای پنج سیمرغ می‌شود. نمی‌دانم مسئولان چطور می‌خواهند این فاجعه را جمع کنند و پاسخ خدا را بدهند!

محسنی نسب در پایان گفت: نمی‌دانم فیلمساز از ساخت فیلم سینمایی «مامان» چه نیتی داشته است؛ آیا می‌خواهد بگوید مادرها موجودات به درد نخوری هستند؟ چرا اجازه ساخت به این اثر داده شد و اصلا چرا این فیلم کاندیدای پنج سیمرغ شده است!؟ یک اتفاق بد دیگر اینکه فیلم «بی همه چیز» که کپی یک فیلم ساخته شده در چند دهه پیش است، کاندیدای دریافت سیزده سیمرغ می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.