جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

«سعید الهی» در خبر ۲۱ شبکه اول سیما مطرح کرد:

متاسفانه «جشنواره فیلم فجر» امسال نسبت خود با «جشن انقلاب اسلامی» را از دست داده است!

سعید الهی

سینماپرس: کارشناس سینما و رسانه گفت: از جشنواره فیلم فجر که منسوب به انقلاب اسلامی است و عنوان فجر انقلاب را در ۴۲ سال اخیر یدک می‌کشد انتظار می‌رود که فیلم هایش از محتوای نزدیک‌تر به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی برخوردار باشند.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال در دوره سی و نهم از مجموع ۵۷ فیلمی که هیئت داوران بازبینی کرد ۱۶ فیلم نامزد شدند که تعدادی از آن‌ها در سینمای عرصه راهبردی تعریف می‌شوند و برخی هم با موضوعات دیگر بودند.
وی اضافه کرد: فیلم‌های جشنواره فجر باید امید بخش، با نشاط و بصیرت افزا باشند، اما در مجموع این ۱۶ فیلم، متاسفانه حدود ۵ تا ۶ فیلم بودند که سکانس‌های پایانی بسیار تلخ و ناامیدکننده‌ای داشتند.
این کارشناس سینما و رسانه گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که مردم به شدت در فشار هستند تولید این گونه فیلم ها، کمی بی انصافی در حق جشنواره‌ای است که مهم‌ترین رویداد سینمایی انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.
وی افزود: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین و معتبرترین رویداد سینمایی کشور باید در برگیرنده آثار راهبردی به نحوی باشد که این آثار بتوانند برای سینمای کشور و تولیدات تصویری، جریان ساز باشد.
آقای الهی گفت: متاسفانه این اتفاق، سال‌های سال به فراموشی سپرده شده است و جشنواره فیلم فجر با جشن انقلاب اسلامی نسبت درستی ندارد.
این کارشناس سینما و رسانه افزود: نباید فراموش کنیم سینمای دفاع مقدس و سینمای راهبردی و مقاومت ما برگرفته از فرهنگ بومی ماست و فرهنگ بومی ما ارجحیت دارد و سینمای دفاع مقدس و مقاومت ما باید با این تعاریف ارائه شود.
وی گفت: متاسفانه این نوع سینما در چند سال اخیر، به شدت کم رنگ شده است.
آقای الهی افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال حدود ۴ الی ۵ فیلم با موضوع دفاع مقدس بودند که از میان آن‌ها فیلم‌های «منصور» و «تک تیرانداز» فیلم‌های خیلی خوبی بودند، زیرا به قهرمان می‌پرداختند.
این کارشناس سینما و رسانه گفت: اکنون در سینما، خلاء قهرمان داریم. چرا باید سینمای ما به سمت سینمای شبه روشنفکرانه‌ای حرکت کند که به آپارتمان نشینی‌های آن چنانی با قصه‌های تلخ و سیاه محدود شود؟
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، شورائی به نام شورای نظارت و حمایت از سینمای مقاومت و دفاع مقدس تشکیل شده است که این شورا باید پیش‌تر از این‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل می‌گرفت.

نظرات

  • ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۵:۳۹
    0 0
    اکنون در سینما خلع تو حس میشود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.