دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

با حکم «محمد حمیدی مقدم»؛

اعضای جدید شورای انیمیشن مرکز گسترش انتخاب شدند

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

سینماپرس: محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اعضای جدید شورای انیمیشن این مرکز را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، مهدی آقاجانی، سیاوش زرین‌آبادی و مهدی خرمیان به عنوان اعضای جدید شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی معرفی شدند.

مریم کشکولی‌نیا و امیر سحرخیز از اعضای پیشین این شورا بودند که طی مراسمی تودیع و اعضای جدید معارفه خواهند شد.

سیاوش زرین‌آبادی متولد سال ۱۳۴۱ در شهر آبادان است. او که در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران موفق به دریافت مدرک کارشناسی شده، فعالیت خود را در زمینه انیمیشن از سال ۱۳۵۸ در انجمن‌های سینمای جوان آبادان و خرمشهر آغاز کرده است. از جمله آثار او می‌توان به نویسندگی و کارگردانی مجموعه‌های انیمیشن «زبر و زرنگ»، «شجاعان و پهلوانان»، تهیه‌کنندگی تله‌فیلم انیمیشن «آقای مهربان» اشاره کرد. عضویت در هیات انتخاب و داوری جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، عضویت در شورای ارزیابی فنی مرکز پویانمایی صبا، عضویت در شورای ارزیابی فیلمنامه مرکز سیمای استان‌ها، حضور در بخش مسابقه انیمیشن‌های تلویزیونی جشنواره انسی با مجموعه «زبر و زرنگ» در سال ۲۰۰۱، جایزه بهترین فیلم انیمیشن از جشنواره FICTS میلان برای «زبر و زرنگ»، جایزه بهترین فیلمنامه در اولین و دومین دوره جشنواره پویانمایی تهران بخشی از موفقیت‌ها و فعالیت‌های زرین‌آبادی در حوزه انیمیشن است.

مهدی خرمیان متولد ۱۳۴۸ در شهر یزد و فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیماست. او تجربه ساخت بیش از سه هزار دقیقه انیمیشن عروسکی و خمیری برای تلویزیون را دارد و از جمله آثار او می‌توان به «سوزنبان»، «کیمیاگر»، «کات»، «افسانه شکفتن» و مجموعه‌های ۲۶ قسمتی «سامی و دوستان» و ۵۲ قسمتی «ماجراهای بهادر» اشاره کرد. او موفق به دریافت بیش از ۵۷ دیپلم افتخار و تندیس از جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله دوربین طلایی جشنواره گلدن کمرا (آلمان)، جایزه جشنواره هیروشیما، بهترین فیلم انیمیشن جشنواره لندن و جایزه جشنواره فیلم کوتاه و پویانمایی شده، خرمیان طی سال‌های اخیر مسئولیت‌هایی چون مدیر عامل انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا)، عضو آسیفا بین الملل، عضو کمیسیون تالیف کتب درسی، عضو هیات مدیره انجمن آسیفا از سال ۸۷ تا ۸۹ و عضویت در دپارتمان انیمیشن انجمن سینمای جوان را برعهده داشته است.

مهدی آقاجانی هم متولد ۱۳۶۲ در سده (خمینی شهر) اصفهان است و کار خود را پس از تحصیل در رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دریافت مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی انیمیشن از دانشگاه هنر با تصویرسازی و کاریکاتور آغاز کرد. او که در سال ۱۳۸۳ برنده جایزه دوم بی ینال بین المللی کاریکاتور تهران شده بود، در سال ۱۳۸۶ با ساخت اولین تجربه انیمیشن خود با نام «ناله سنگ» از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. «آواز مینا»، «بالاتر»، «اینسان»، «مجلس آیینه»، «شکستتنی است»، «گل و بلبل، پشت و رو نداره» برخی از آثار آقاجانی در حوزه انیمیشن هستند. کسب جایزه از جشنواره‌های فیلم کوتاه «توس کورت» فرانسه، جشنواره فیلم کوتاه سانتیاگو، فیلم کوتاه تهران، فیلم موج کیش، فیلم شهر و انیمیشن تهران بخشی از افتخارات این کارگردان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.