سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

اهمیت توجه به هنر آیینی و سنتی/۳

بقایی: باید تلاش کنیم تا نسل جوان به جای غرق شدن در فرهنگ بیگانه با آیین و سنن مختص به خودمان آشنا شوند

بهروز بقایی

سینماپرس: بهروز بقایی گفت: نباید فراموش کنیم که امروز عصر رسانه و ارتباطات است و جوانان به راحتی و با یک کلیک ساده به هر اثری دسترسی پیدا می کنند.

بهروز بقایی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در آستانه روز شعر و ادبیات آیینی در خصوص اهمیت توجه به هنر آیینی و سنتی گفت: باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا نسل جوان کشورمان به جای غرق شدن در فرهنگ بیگانه با آیین و سنن مختص به خودمان آشنا شوند و بهترین راه برای رسیدن به این هدف ارزشمند تولید فیلم و سریال است.

کارگردان سریال های تلویزیونی «نوروزی ها» و «دنیای شیرین دریا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسلم است که پرداختن به آیین و سنن و هرآنچه جزو فرهنگ کهن و ملی ما است بسیار حائز اهمیت و ضروری است. ما نباید فراموش کنیم که امروز عصر رسانه و ارتباطات است و جوانان به راحتی و با یک کلیک ساده به هر اثری دسترسی پیدا می کنند و اگر ما تلاش نکنیم به جای اینکه جوان مان فرهنگ خودمان را بشناسد با فرهنگ بیگانگان آشنا می شود.

وی ادامه داد: من شخصاً خیلی خوشحال می شوم از اینکه بتوانم در این زمینه کاری انجام دهم اما انجام دادن این کارها مستلزم حمایت ویژه مسئولان در سینما و تلویزیون است؛ ما باید بدانیم که کم کاری در این زمینه اشتباه است؛ یک اشتباه جبران ناپذیر که به هیچ وجه نمی توان نقصان های آن را به راحتی جبران کرد.

بقایی سپس با بیان اینکه آیین ها، رسوم و سنت های دیرینه ما سرشار از پیام های اخلاقی است اظهار داشت: اگر این رسوم دستمایه تولید فیلم و سریال های مختلف قرار گیرند می توان با زبان هنر و با زبان فرهنگ به نسل جوان درس نوع دوستی، احترام، همیاری و کمک داد.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: ای کاش ما به نامگذاری روزها بسنده نکنیم و مدیران فرهنگی ترتیبی دهند تا این نامگذاری ها بتوانند در جامعه اثربخشی داشته باشند. اگر این اتفاق رخ بدهد قطعاً به نفع همه مردم و کشور خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.