شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

موضع‌گیری حداقلی «سازمان سینمایی»؛

موسوی: انتشار هرگونه پوستر بی‌حجاب در اقلام تبلیغی جشن‌ها و جشنواره‌ها خلاف قانون است!

پوستر سیزدهمین دوره جوایز ایسفا

سینماپرس: همانطور که تولید و پخش آثار سینمایی و تصویری بدون رعایت حجاب مغایر قانون است، انتشار هرگونه پوستر و اقلام تبلیغی بی‌حجاب نیز خلاف قانون است.

به گزارش سینماپرس، سید صادق موسوی در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: مسئولیت سیاست گذاری، ارزشیابی و صدور مجوز جشنواره ها و رویدادهای عمومی سینمایی کشور بر عهده دفتر امور جشنواره های سازمان سینمایی است اما مسئولیت برگزاری رویدادهای داخلی صنوف و جشن های درون صنفی که در قالب گردهمایی سالانه اعضا تعریف می شوند، مشخصا برعهده خانه سینما به عنوان نهاد صنفی و نیز، شوراهای مرکزی صنوف خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین، مقررات و مفاد آئین نامه ها از سوی همه جشن ها و جشنواره ها و رویدادهای سینمایی و ضرورت التزام به قوانین جاری کشور اضافه‌کرد: وظیفه پاسخگویی نسبت به تخلفات در فرایند برگزاری جشن ها و جشنواره های سینمایی در مراجع ذیصلاح با متولیان برگزاری است.

موسوی عنوان کرد: ضرورت رعایت قوانین و مقررات کشور در همه مراحل یک رویداد، اعم از نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی تا برگزاری نهایی یک مراسم امری بدیهی به شمار می آید و در این خصوص هم موضوع با متولیان امر بارها مکاتبه و یاد آوری شده است.

مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری‌های بین الملل با اشاره به انتشار پوستری مربوط به جشن یکی از صنوف سینمایی خانه سینما - که اقتباسی از یک فیلم تاریخی است - تاکید کرد: انتشار هرگونه پوستر بی حجاب در اقلام تبلیغی جشن ها و جشنواره ها خلاف قوانین جاری کشور است و در این خصوص با مدیرعامل و هیات مدیره خانه سینما و دست اندرکاران ذیربط رایزنی شد تا هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گیرد چرا که مسئولیت این موضوع برعهده خانه سینماست.

وی اضافه کرد: هر گونه جشن صنفی که در خارج از فضای خانه سینما برگزار شود و ابعاد عمومی و غیر صنفی پیدا کند همانند سایر جشنواره های سینمایی کشور مستلزم کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.