شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

نگاهی به گیشه سینماها طی هفته اخیر؛

«فسیل» پرمخاطب ترین فیلم کمدی/ مخاطبان از فیلم های جدید استقبال نکردند

سالن سینما؛ فیلم کودک کودک ونوجوان

سینماپرس: «فسیل» پر تماشاگرترین فیلم کمدی شد و بعد از چهارده سال رکورد تعداد مخاطبان «اخراجی‌ها ۲» شکسته شد.

به گزارش سینماپرس فیلم «فسیل» ساخته کریم امینی و تهیه کنندگی سیدابراهیم عامریان توانست رکود مخاطبان فیلم «اخراجی‌ها ۲» را جا به‌ جا و عنوان چهارمین فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای ایران، و اولین فیلم کمدی پرمخاطب تاریخ سینمای ایران را از آن خودش کند. این فیلم طی هفته اخیر ۱۴۴ هزار مخاطب داشت.

همچنین «شهر هرت» دیگر ساخته کریم امینی نیز کماکان دومین فیلم پرمخاطب گیشه سینماها است. این فیلم سینمایی نیز توانست حدود ۱۱۲ هزار مخاطب را به سالن های سینما بکشاند.

اما نکته قابل تأمل عدم استقبال مردم از سایر فیلم های در حال اکران به ویژه فیلم های جدید بود! به نحوی که «ارثیه فامیلی» حامد رضی تنها ۱۲ قطعه بلیت فروخت و «یقه سفیدها» شهرام مسلخی نیز به فروش ۳۵ قطعه بلیت در سراسر کشور رضایت داد!

«میان صخره ها» مختار عبدالهی نیز به عنوان جدیدترین فیلم اکران توانست تنها ۴۶ قطعه بلیت بفروشد! بر اساس این گزارش و طبق اعلام سایت سمفا تا ساعت ۱۸ جمعه بیستم مرداد ماه «فصل ماهی سفید» قربان نجفی نیز تنها ۶۲۲ قطعه بلیت فروخت و «بابا سیبیلو» ادوین خاچیکیان نیز تنها حدود ۱۳۰۰ مخاطب داشت و میزان فروش «پرونده باز است» آخرین اثر سینمایی زنده یاد کیومرث پوراحمد نیز به همین میزان بود.

«ستون ۱۴» امیرحسین همتی نیز که یکی دیگر از فیلم های جدید اکران است تنها هزار قطعه بلیت فروخت و «دست انداز» کمال تبریزی نیز تنها ۲۷۰۰ مخاطب داشت! این اتفاق در حالی است که «آخرین تولد» نوید محمودی نیز تنها ۵۲۰۰ مخاطب داشت. «بی مادر» سیدمرتضی فاطمی نیز فقط ۶۸۰۰ مخاطب داشت و «نارگیل۲» مسعود اطیابی نیز تنها ۷۷۰۰ مخاطب را به سینما جذب کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.