دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

در نشست خبری فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» عنوان شد:

مجیدی: می خواهیم جریان ساز باشیم/ آثار این رویداد باید در محدوده تفکر آقا امام حسین (ع) باشند

نشست خبری فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم

سینماپرس: مجید مجیدی در نشست خبری فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم گفت: تلاش ما از روزهای اول این نبوده که فقط تعدادی اثر به جشنواره برسانیم بلکه مهم این بوده که در این مسیر جریان ساز باشیم و به‌ تولید آثار خوب برسیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست رسانه ای سومین دوره رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» ظهر امروز با حضور مجید مجیدی رئیس رویداد، بهروز شعیبی مدیر طرح و ایده رویداد و اهالی رسانه در تکیه دزاشیب تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، مجید مجیدی ضمن خیرمقدم به حضار، تسلیت ایام محرم و تسلیت ویژه برای حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: خوشحالیم که امسال توفیق پیدا کردیم که سومین دوره این رویداد را برگزار می کنیم. البته باید امسال چهارمین دوره را برگزار می کردیم اما به خاطر شرایط سال گذشته فیلم ها به حد نصاب نرسید و این رویداد برگزار نشد.

وی افزود: ما این رویداد را از ابتدا با این نیت شروع کردیم که بتوانیم در این راه جریان سازی کنیم و در حوزه نگاه به ساحت مقدس امام حسین (ع) و مسیر و راه و اخلاق حسینی (ع) این رویداد را به منصه ظهور برسانیم. تلاش ما از روزهای اول این نبوده که فقط تعدادی اثر به جشنواره برسانیم بلکه مهم این بوده که در این مسیر جریان ساز باشیم و به‌ تولید آثار خوب برسیم.

مجیدی خاطرنشان کرد: امسال خیلی جدی بحث تولید را در سیاست کاری خود داریم. از همه سینماگران دعوت مق کنیم که اگر ایده و موضوعاتی در این حوزه داشتند به دبیرخانه بفرستند و ما بعد از بررسی از آن ها حمایت خواهیم کرد. امسال خوشبختیم که در حضور فیلمسازان خوب کشورمان چون رضا میرکریمی و بهروز شعیبی و کمال تبریزی هستیم.

این سینماگر برجسته متذکر شد: تاکید می‌کنم که این رویداد از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد و کاملا مستقل است و به جایی وابسته نیست و در جهت اهداف امام حسین (ع) خواهد بود؛ ما حتی از ظرفیت های مساجد و حسینه ها استفاده می کنیم. این رویداد با هیچ جا تجمیع نمی شود و سیاست های آنان با این رویداد قالب نمی‌شود و تاکید داریم که این رویداد به هیچ جا وابسته نیست. از هر جادکمک بگیریم به این معنا نیست که قرار است سیاست های آنها بر روی کار ما سایه بیندازد.

وی در مورد خطوط قرمز این رویداد گفت: اجازه بدهید الان تفسیر سیاسی از این رویداد نداشته باشیم و بگذاریم آثار ساخته شود و آن وقت قضاوت شود. باید اثر ساخته شود بعد درباره آن صحبت کرد خط قرمز ما فقط این است که اثر در محدوده تفکر آقا امام حسین (ع) باشد. الان خودمان را به چیزی محدود نکردیم و باید به جهت هنری هم بررسی شود.

مجیدی گفت: این رویداد را با این نیت شروع کردیم که زمینه ای را فراهم کنیم که به این آثار برسیم. اینکه ماموریت این رویداد این باشد که به سمت فیلم بلند برود به نظرم الان زود است. ضمن اینکه ظرفیت ما الان در این‌مسیر نیست. می خواهیم فتح بابی در این راه شود. وقتی صحبت از رویدادهای تاریخی و دینی می شود همه ما ذهنمان به سمت آثار تاریخی می رود که راجع به کربلا و وقایع عاشورا تولید کنیم اما نسبت به امکانات سینمایی این فراتر خواهد بود. ما می‌خواهیم اندیشه و نگاه آقا امام حسین (ع) را مبنای این رویداد قرار دهیم که به موضوعات روز هم کشیده می شود. قطعا امیدواریم که در آینده این رویداد ظرفیتی را برای کارهای بلند هم آماده کند. این‌حرکتی است که ما شروع کردیم و فعلا در حوزه فیلم‌های کوتاه و مستند در حال حرکت هستیم.

در ادامه نشست محمد رهبر دبیر رویداد اظهار داشت: اصلی‌ترین موضوعات را آقای مجیدی گفتند و در تکمیل فرمایشات ایشان و تغییرات فراخوان باید بگویم که متممی به فراخوان اضافه کرده ایم. ایده هایی که سال گذشته برای رویداد ارسال شده را توسط اقای شعیبی بررسی میکنیم. عزیزانی که ایده خود را تا ۳۱ مرداد برای رویداد در سایت بارگزاری کنند برای امسال به حمایت و داوری می رسند. دیگر تغییر در فراخوان این است که زمان از ۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه افزایش داده شده است. آثاری که سال گذشته به دلیل کمبود زمان نتوانستیم داوری کنیم را در صورت راهیابی به هیات داوری، داوری خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان هر موضوعی که بر پایه اخلاق، عدالت، ظلم‌ستیزی و کرامت است می توانند در سایت بارگزاری کنند با توجه به نزدیکی اربعین از آثاری که امسال و سال های قبل که در فضای پیاده روی اربعین تولید شوند هم استقبال می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.