سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

تهیه کننده «هوک»:

یکی از دلایل نادیده گرفته شدن «سینمای کودک و نوجوان» عدم همکاری «آموزش و پرورش» است

علی آشتیانی پور در نشست خبری فیلم سینمایی هوک

سینماپرس: علی آشتیانی پور گفت: سینمای کودک سال ها است که مورد بی مهری قرار گرفته است و به خصوص این بی مهری در زمینه اکران به شدت خودنمایی می کند به نحوی که اکران های ضعیف به فیلم های کودک اختصاص پیدا می کند!

همزمان با برگزاری ضعیف جشنواره بین‌المللی فیلم های کودک و نوجوان، خبرنگار سینماپرس به سراغ تهیه کننده یکی از آثار پذیرفته شده در این دوره از جشنواره رفت؛ در این گفتگو علی آشتیانی پور تهیه کننده فیلم «هوک» بیان داشت: سینمای کودک سینمایی بسیار مهم است و توجه به آن ضرورت دارد اما به دلایل متعدد نادیده گرفته می شود. بنده معتقدم یکی از دلایل نادیده گرفته شدن سینمای کودک و نوجوان عدم همکاری آموزش و پرورش است.

عضو هیأت رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ادامه داد: تا مادامی که حمایت از سینمای کودک و نوجوان اتفاق نیفتد و این نوع فیلم ها تنها با حمایت دولت ساخته شوند شاهد همین رویه هستیم که اکران ضعیف و ناموفق را در سینمای کودک شاهد باشیم! همین اتفاق هم باعث می شود که برخی افراد بگویند حالا که سینمای کودک موفق نیست اصلاً چرا باید این نوع فیلم ها را بسازیم!

آشتیانی پور خاطرنشان کرد: بنیه و بضاعت سینمای کودک بسیار اندک است و همین اتفاق باعث شده تا بخش خصوصی هم جرأت رفتن به سمت این نوع سینما را نداشته باشد. از سوی دیگر بسیاری از فیلمسازان کودک از ادامه فعالیت در این سینما مأیوس و ناامید شوند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه استعداد بی نظیری در آموزش و پرروش داریم که می تواند موجب رشد و توسعه سینمای کودک شود تأکید کرد: مسئولان آموزش و پرورش اگر تصمیم بگیرند خانواده ها و بچه ها بیایند فیلم کودک ببینند این سینما از نظر اقتصادی موفق می شود اما اگر بخواهند تنگ نظرانه و با وسواس در این خصوص رفتار کنند قطعاً این گونه مهم سینمایی همچنان با معضلات متعدد روبرو خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل عدم حضور شما و سایر عوامل فیلم سینمایی «هوک» در نشست نقد و بررسی فیلم در روز نخست برگزاری جشنواره فیلم کودک چه بود اظهار داشت: متأسفانه عوامل فیلم «هوک» برای حضور در جشنواره به اصفهان دعوت نشدند! تنها بنده و آقای ریگی به اصفهان دعوت شدیم که تازه به اصفهان رسیدیم!

آشتیانی پور در خاتمه این گفتگو افزود: دست اندرکاران جشنواره تأکید کردند باید حتماً کارگردان در نشست حضور داشته باشد اما از آنجا که آقای ریگی سر فیلم سینمایی جدیدشان هستند نتوانستند از ابتدا در جشنواره حضور داشته باشند و با هماهنگی صورت گرفته به اصفهان آمدند تا در نشست دوم فیلم شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.