شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

«معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«ظاهر» سینمای نجیب است/ لازم هست به گذشته برگردیم و از این نوع «سینما» دفاع کنیم

نخستین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینما پرس: در نخستین روز از اکران فیلم های چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «ظاهر» به تهیه کنندگی «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» بر روی پرده نقره ای سینما رفت. اثری که کانون پرورش فکری مدعی است برای نوجوانان ساخته شده است؛ بر خلاف آن چیزی بودکه داستان فیلم روایت می کرد. و موج انتقادات رسانه ها و منتقدین را به دنبال داشت. به همین دلیل خبرنگار سینما پرس با «محمدرضا کریمی صارمی»، معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گفت و گو پرداخت.

«محمدرضا کریمی صارمی» به عنوان نماینده نهاد سرمایه گذار و تهیه کننده فیلم سینمایی «ظاهر» در پاسخ به انتقاد خبرنگار سینماپرس و در مورد به چرایی سرمایه گذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تولید اثری نظیر «ظاهر» و غیر منطقی بودن تولید چنین فیلمی با وظایف و مسئولیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان داشت: در شرایط کنونی سینمای ما، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی سینمای آن است. چهل و شش سال از انقلاب می‌گذرد و فیلم های ارزشی بسیاری ساخته شده است. به نظر من امروزه لازم هست به گذشته برگردیم و از این نوع سینما دفاع کنیم. باید از این نوع فیلمساز و از این نوع سینمای نجیب حمایت شود.

معاون تولید کانون پرورش فکری بدر ادامه به درون مایه‌ای که موجب سرمایه‌گذاری کانون برای ساخت فیلم سینمایی «ظاهر» شد اشاره نمود و بیان داشت: از یک طرف ساختار درام و شرافت موضوع و همچنین کارگردانی که قابلیت سرمایه گذاری برای سال‌های آینده را دارد. و از طرفی دیگر نسل یازده هزار نفره‌ی فراموش شده‌ای که باید به آنها توجه می‌شد. ما را بر آن داشت تا روی چنین اثری سرمایه گذاری کنیم. الحمدالله شاهد بودیم که با بهترین و شریف ترین نگاه، داستان این فیلم به آن اشاره کردند.

این مدیر ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان تصریح کرد: عاملی که باعث شد شورای نه نفره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تهیه چنین اثری را قبول کند این بود که، این نوع از سینما از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. یقینا ظرف چند سال آینده متوجه خواهیم شد که اگر این نوع فیلم ها را ترویج بدهیم چه قدر سودمند خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.