دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

کارگردان «شکار حلزون» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

دوست دارم فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌ها و نمایشنامه‌های مختلف که در جهان آن ها زندگی کرده‌ام تولید کنم

نخستین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: محسن جسور کارگردان فیلم سینمایی «شکار حلزون» که در این دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: قطعا هر مخاطبی از ظن و دیدگاه خود می‌تواند برداشت های متفاوتی از فیلمنامه این اثر داشته باشد.

این کارگردان سینما در خصوص اهمیت جشنواره فیلم فجر به سینماپرس گفت: من از حضور در این جشنواره که مهمترین رویداد سینمایی کشور است بسیار خوشحالم؛ سال ها این جشنواره را دنبال می کردم و اینک خوشحالم که توفیق حضور در این رویداد با اولین فیلم بلند سینمایی ام‌ را دارم و در معرض قضاوت اهالی رسانه و منتقدان قرار می گیرم.

وی ادامه داد: موضوع این فیلمنامه، از جمله حوزه‌هایی بود که سال‌ها در حوزه عکاسی به آن پرداخته بودم و توانستم در نهایت آن را به سرانجام برسانم. داستان این فیلم در اصل متعلق به خودم است و برخلاف برخی اظهارات فیلمم اقتباسی نیست البته قطعا اگر شرایط مهیا باشد دوست دارم فیلم های اقتباسی از کتاب ها و نمایشنامه های مختلف که در جهان آن ها زندگی کرده ام نیز تولید کنم.

این سینماگر تأکید کرد: من ایده خودم‌ را با تلفیق در پیرنگ نمایشنامه «مرگ و دوشیزه» نوشته آریل دورفمن به طرح اصلی فیلمنامه مبدل کردم و فکر نمی کنم عنوان این کار اقتباس باشد.

جسور خاطرنشان کرد: فیلم ما اثری بی ادعا است و به صورت صد در صد در بخش خصوصی ساخته شده و اثری لوباجت محسوب می شود. من در خصوص فیلمم ادعایی ندارم و معتقدم قطعا ضعف هایی دارد و اتفاقا دوست دارم نظرات منتقدان فیلمم را بشنوم تا بتوانم خودم را در آینده و برای فیلم های بعدی ام اصلاح کنم.

وی در پایان این گفتگو در پاسخ به این پرسش که شما در «شکار حلزون» قصد داشتید چه مطلبی را به مخاطب خود منتقل کنید متذکر شد: من در مورد فطرت انسانی در «شکار حلزون» گفته ام اما قطعا هر مخاطبی از ظن و دیدگاه خود می‌تواند برداشت های متفاوتی از فیلمنامه این اثر داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.