دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

«اوپنهایمر»؛

فیلم جدید نولان منتخب کارگردان‌های هنری هم شد

فیلم اوپنهایمر

سینماپرس: «اوپنهایمر»، «سالتبرن» و «بیچاره‌ها» در جوایز انجمن کارگردانان هنری موفق به کسب جوایز اصلی شدند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، «اوپنهایمر»، «بیچاره‌ها» و «سالتبرن» از جمله برندگان بیست و هشتمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان هنری شدند.

جوایز انجمن کارگردان‌های هنری (ADG) که به بهترین طراحی تولید در فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی، تبلیغاتی، انیمیشن‌ها و موزیک ویدیوها تعلق می گیرد، برندگان امسال خود را معرفی کرد.

شونا هیث و جیمز پرایس، طراحان تولید «بیچاره‌ها» که با استفاده از ارجاعات بصری از نقاشی‌های آلبرت روبیدا آینده‌نگر فرانسوی تا «دراکولا» فرانسیس فورد کاپولا موفق به ساخت مجموعه‌ای خارق‌العاده در فیلم یورگوس لانتیموس شدند، برنده جایزه انجمن کارگردان‌های هنری در بخش فیلم فانتزی شدند و رقبای خود شامل «باربی»، «خالق»، «محافظان کهکشان۳» و «وانکا» را پشت سر گذاشتند.

روث دی یونگ در «اوپنهایمر» لوس آلاموس را از پایه ساخت و موفق شد تا جایزه کارگردانی هنری را در بخش فیلم تاریخی دریافت کند و رقبای خود «قاتلان ماه کامل»، «شهر سیارکی» «مایسترو» و «ناپلئون» را پشت سر بگذارد.

چالش‌برانگیزترین وظیفه دی یونگ در فیلم «اوپنهایمر» زمانی بود که مجبور شد دفتر بیضی شکل را برای پرده سوم فیلم بسازد. وقتی فکر یافتن یک ساختمان از پیش موجود مطرح شد، چیزی جز ساختمان سریال محبوب «ویپ» موجود نبود. دفتر بیضی شکل «ویپ» نه تنها در مقیاس بزرگ ساخته شده بود، بلکه هنوز موجود، اما به هم ریخته بود. مونتاژ مجدد این مجموعه چهار تا پنج روز طول کشید و هنوز نیاز به ساختن یک اتاق لابی و اجلاس هم بود. بنابراین دی یونگ گروهی را به مدت ۵ روز به صورت شبانه روزی مشغول کار کرد.

دی جونگ و هیث و پرایس طراحان هنری هر ۲ فیلم برای اسکار طراحی تولید رقابت می‌کنند. دیگر نامزدهای این بخش اسکار شامل «باربی»، «قاتلان ماه کامل» و «ناپلئون» می‌شود که همگی نامزد ADG هم بودند.

«سالتبرن» هم در بخش فیلم بلند معاصر موفق به دریافت جایزه شد و رقبایش شامل «بیو می‌ترسد»، «جان ویک: فصل ۴»، «قاتل» و «ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ» را پشت سر گذاشت.

در بخش فیلم بلند متحرک هم «مرد عنکبوتی: در سراسر جهان عنکبوتی» برنده شد و «پسر و مرغ ماهی‌خوار»، «المنتال»، «فیلم برادران سوپر ماریو» و «لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان: آشوب جهش یافته» را پشت سر گذاشت.

در بخش تلویزیونی «بزرگ»، «آخرین بازمانده از ما»، «جانشینی»، «بیف»، «فریزر» و «سگ‌های انباری» در بخش‌های مختلف جایزه بردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.