شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

به کارگردانی شروین منیعی؛

مستند برگزیده سال اکران شد

مروری بر سینمای مستند ایران

سینماپرس: فیلم مستند «در جستجوی فانوس خیال» به کارگردانی شروین منیعی با همت خانه تئاتر البرز در سالن استاد صابر اکران شد. این مستند ۳۰ دقیقه‌ای که پیشتر عنوان مستند برگزیده سال را نیز کسب کرده بود به مسأله آموزش سینما و دغدغه های دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته می پردازد.

به گزارش سینماپرس، نشست پرسش و پاسخ فیلم نیز پس از اکران با حضور تعدادی از دانشجویان سینما و سینماگران عرصه ی فیلم مستند و داستانی در برگزار شد. علی ژکان موضوع این مستند را نو و دغدغه مند دانست و اظهار کرد بیشترین ارتباط را با مستند

«در جستجوی فانوس خیال» شاید دانشجویان سینما و افرادی که به تازگی قصد دارند وارد فضای حرفه ای این رشته شوند برقرار کنند اما سوالات مطرح شده در این مستند می تواند ذهن هر سینماگر را به خود مشغول کند. این استاد دانشگاه همچنین اظهارداشت این قبیل رویدادهای سینمایی می تواند برای هنرجویان و دانشجویان بسیار کاربردی و ارزشمند باشد. کارگردان مادیان ابراز امیدواری کرد که اگر رویدادهای سینمایی تنها محدود به جشنواره فجر نشوند و این پویایی همیشگی باشد می تواند سبب رونق فضای هنری و فرهنگی استان شود.

شروین منیعی که خود کارشناس ارشد سینماست و فعالیت خود را دهه ۸۰ با فیلم کوتاه آغاز کرده است. او این مستند را در دانشگاه های تهران، سوره و هنر فیلمبرداری کرده است.

در جستجوی فانوس خیال اکنون خود را برای حضور در جشنواره های بین المللی آماده می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.