دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

«مگالوپولیس»؛

اثر جدید فرانسیس فورد کاپولا خصوصی نمایش داده شد

فرانسیس فورد کاپولا

سینماپرس: پس از نمایش خصوصی فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا در لس‌آنجلس، اکنون یک نمایش دیگر آن در لندن انجام شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورلد آف ریل، فیلم «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا هنوز هیچ توزیع‌کننده‌ای ندارد و زمان برای تصمیم‌گیری درباره حضور احتمالی آن در کن در حال تمام‌شدن است. اکنون پس از نمایش هفته پیش فیلم در لس‌آنجلس برای مخاطبان خصوصی شامل توزیع کنندگان و چهره‌های صنعت، یک نمایش از آن در لندن هم صورت گرفته است.

آنچه تا به حال درباره این فیلم گفته شده این است که فیلم حماسی ۱۲۰ میلیون دلاری کاپولا یک فیلم گیج‌کننده است: کاملا گیج‌کننده، تعریف‌ناپذیر، مناسب برای موزه و کار یک دیوانه.

در اکران خصوصی فیلم «مگالوپولیس» که چهارشنبه در لندن برگزار شد، فیلیپ گودج از «لوپون» آن را چنین توصیف کرده است: این فیلم مانند اینشتین و نسبیت در سال ۱۹۰۵ و پیکاسو و گرنیکا در سال ۱۹۳۷ است. کاپولا یک لحظه جدید تاریخی را برای سینما رقم زده است.

منتقد «بیاند فست» هم نوشته: افرادی که می‌پرسند «مگالوپولیس» خوب است یا بد؟ به دنبال پاسخ‌های اشتباه هستند. نمی‌توان به آن به این شکل نگاه کرد. این واقعیت که چنین فیلمی وجود دارد مهمترین چیز است. این فصل تعیین‌کننده‌ای از زندگی یک دیوانه در مقیاس شاه لیر است که بلندترین کوه خود را فتح کرد و سرنوشت خود را نوشت.

گرگوری ناوا کارگردان «ال نورته» هم گفته است: احساس می‌کنم بخشی از تاریخ بودم. وی درباره تجربه خود گفت: «مگالوپولیس» یک شاهکار درخشان و رویایی است. پس از تماشایش آن‌قدر در آن غرق بودم که نمی‌توانستم تا آخر روز کاری انجام دهم جز اینکه به «مگالوپولیس» فکر کنم و احساس کنم پیامی قدرتمند و نشاط‌آور است. فرانسیس سینما را به سطح کاملاً متفاوتی رسانده، کل این تجربه عمیقاً تکان دهنده بود. هنوز نمی‌توانم از فکر کردن به فیلم دست بکشم و به همه کسانی که می‌شناسم می‌گویم نمی‌شود برای دیدن آن صبر کرد! ذهن مردم را منفجر خواهد کرد.

مایک فلمینگ جونیور منتقد «ددلاین» هم نوشت این فیلم دارای ایده‌هایی است که گذشته را با آینده در هم می‌آمیزد، با افسانه‌ای حماسی و بسیار بصری که به خوبی روی صفحه آیمکس تاثیرگذار ظاهر می‌شود.

یک منتقد دیگر هم این فیلم را درباره تمدنی خواند که بر روی طاقچه‌ای متزلزل می‌چرخد و در گردابی از حرص و آز، خودپرستی و تبلیغات سیاسی ‌بلعیده می‌شود.

ژانویه ۲۰۲۴ کاپولا گفت انتظار دارد فیلمش امسال اکران شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.