دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

وزیر ارشاد:

در «شورای هنر» بعد از ابلاغ نهایی «سند موسیقی»، «سند ملی تئاتر» و «سند ملی سینما» نیز در دستور کار قرار گرفته‌ است

روز هفتم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ضیافت افطاری سازمان سینمایی که با هنرمندان سینما و رسانه ایران در جمع خبرنگاران درباره مهمترین برنامه سال جاری این وزارتخانه گفت: با فضایی که در دو سال گذشته مهیا شده، انشاالله امسال شاهد حضور پررونق‌تر اصحاب فرهنگ، هنر و سینما در حوزه تصدی گری فعالیت ها باشیم و ما هم وظیفه حمایتی را به شکل حداکثری انجام دهیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین مانع در افزایش مشارکت مردم در هنر و سینما، تصریح کرد: مهمترین مانعی که وجود دارد این است که هنوز بخش های دولتی و حاکمیتی به توان مضاعفی که حضور هنرمندان در عرصه های مختلف ایجاد می کند اشراف پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: به عنوان آفت و مشکل تاریخی به این مسأله اشاره کردم چرا که این مشکل مختص به یکی دو دهه اخیر نیست و دهه هاست این موضوع در کشور وجود دارد.

وزیر فرهنگ گفت: طبیعتا مهمترین وظیفه دولت مردمی این است که موانع تاریخی را برطرف کند.

وی با اشاره به اقداماتی که در دولت سیزدهم برای حل این مشکل انجام شده است، افزود: مثلا در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ با اصرار وزارت فرهنگ برای اولین بار این مجوز داده شد تا بتوانیم بهره‌برداری از مجموعه های فرهنگی هنری را در اختیار گروه‌های مردمی قرار دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سالن های مختلف فرهنگی و مجموعه های هنری در اختیار دولت و بخش حاکمیتی قرار می‌گیرد اما متاسفانه اینها را حبس‌ می کنند که موجب می شود هنرمندان برای تمرین تئاتر با صرف هزینه به مکان‌های خصوصی مراجعه کنند.

اسماعیلی ادامه داد: در قانون بودجه ۱۴۰۳ ذکر شده که فضاهای فرهنگی هنری در اختیار وزارت فرهنگ را به صورت رایگان در اختیار گروه های مردمی قرار دهیم و انشاالله با همین رویکرد از اماکنی که در اختیار سایر دستگاه های دولتی قرار دارد نیز چنین استفاده ای را خواهیم کرد و فضای مشارکت سازنده میان مردم و هنرمندان در این بخش فراهم می‌کنیم.

وزیر فرهنگ درباره تدوین سند سینما گفت: در شورای هنر بعد از ابلاغ نهایی سند موسیقی که شاید برای برخی از دوستان آرزوی محال بود ولی در دولت سیزدهم انجام شد، سند ملی تئاتر و سینما نیز در دستور کار قرار گرفته‌ است.

اسماعیلی تصریح کرد: سند ملی تئاتر انشاالله در جلسات آینده شورای هنر آماده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد، سند سینما هم در بخش کمیته جانبی شورا نهایی شده است و در دستور کار قرار دارد و بعد از سند تئاتر، سند موسیقی، سند سینما و سند هنرهای تجسمی نیز به صحن شورا عالی انقلاب فرهنگی می رسد.

وزیر فرهنگ درباره برگزاری مراسم و ضیافت افطاری سازمان سینمایی نیز گفت: جلسه خوبی را با اهالی سینما در آستانه سالروز شهادت شهید آوینی داشتیم.

وی افزود: این جلسه محل انس اهالی هنر و سینما بود و انشاالله در ادامه کار با همدلی این عزیزان شاهد خروجی های خوبی در تولیدات سینمایی برای اعتلای آرمان های کشورمان و انقلاب اسلامی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.