یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

«بازرس سابق انجمن چهره پردازان سینمای ایران» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هنرمندان باید با مراجعه به «صندوق اعتباری هنر» به سیاست‌های این نهاد معترض شوند!

صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: ناهید علامی چهره پرداز سینما با انتقاد شدید نسبت به اقدامات نامتعارف اخیر مسئولان صندوق اعتباری هنر گفت: آیا مسئولان وزارت ارشاد و صندوق اعتباری هنر ما را از قشر کارگر هم کمتر می بینند؟ این به جای تهیه بسته های کمک معیشتی درست و حسابی و اعطای آن به هنرمندان است؟

ناهید علامی بازرس سابق انجمن چهره پردازان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آیا مسئولان وزارت ارشاد و صندوق اعتباری هنر ما را از قشر کارگر هم کمتر می بینند؟ این به جای تهیه بسته های کمک معیشتی درست و حسابی و اعطای آن به هنرمندان است؟

علامی تأکید کرد: در خانه سینما که صنوف ما را کارگری کردند و حالا می بینیم در وزارت ارشاد و صندوق اعتباری هنر هم ما را از کارگرها پایین تر حساب می کنند. این چه رفتاری با هنرمندانی است که سال ها سال برای رشد فرهنگ این مرز و بوم تلاش کرده و سختی کشیده اند؟

این سینماگر خاطرنشان کرد: اگر امروز ما در قبال این رفتارها سکوت کنیم چند صباح دیگر با ما بدتر می کنند. ما باید عزت نفس داشته باشیم. هنرمندان باید با مراجعه به صندوق اعتباری هنر به سیاست های این نهاد معترض شوند!

وی سپس با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای صندوق اعتباری هنر به زعم خودشان پاسخ به تلفنی به اعضای شان بوده اظهار داشت: من اصلاً می خواهم اینطور عنوان کنم که شما در سال گذشته به بیش از یک میلیارد تماس تلفنی هم پاسخ داده اید این پاسخ های بی سر و ته چه دردی از ما درمان کرد؟ وقتی هیچ اقدام موثری برای بحران معیشت و بیکاری و گرفتاری های ما نمی شود پاسخگویی تلفنی شما و ارائه این آمارها چه فایده ای دارد؟

علامی در پایان این گفتگو ادامه داد: این همه حرف زده شده و مصاحبه شده اما معلوم نیست این بودجه ها کجا می رود؟ چه خانه سینما چه صندوق، این ها چه می کنند؟ جز اینکه یک کارت دست آدم ها دادند و آدم ها هم با این خیال باطل که عضو خانه سینما یا صندوق شدیم خوشحالند!؟ که چه بشود؟ به چه دردی می خورد؟ به درد بیکاری که نمی رسند. این ها خودشان را خواب زدند و از منافع به شکل های مختلف برای خودشان و بله قربان گوهای شان استفاده می کنند.

نظرات

  • عباس نادری ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۱۲:۱۳
    0 0
    بنده عضو کانون فیلمنامه نویسان هستم ... پنج سال است که بیکارم و حتی یک قرارداد نگارش نداشته ام ... چشم امیدم به حمایت صندوق بوده است که تاکنون خبری از آن ها نبوده است . عید امسال که خبری از عیدی و کمک معشیتی نبود . اما اطلاع موثق دارم که سازمان سینمایی مبلغ قابل توجهی برای تهیه سبد معیشتی هنرمندان به حساب صندوق اعتباری هنر واریز کرده است . ولی عید فطر هم گذشت و هیچ خبری نشد . حضرات اصلاَ به روی مبارک هم نمی آورند که این مبلغ واریزی به حسابشان کجا رفت و قراراست با آن چکار بکنند ؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.